|
|
|
|---|---|
|
Har länge funderat på det och nu kommit fram till att göra ett försök. För visst måste det väl finnas fler än JAG som bor söder om stan (mot Södertälje-hållet) och tycker att det känns surt att antingen betala färjekostnader från Slagsta till Ekerö (50 kr + kostar det numera) eller åka hela vägen runt, via Bromma, ut mot Drottningholm, för att ta sig till de stående träffarna på Brostugan? Det är absolut inte tänkt att ta över (kommer det aldrig kunna göra, eller man ska aldrig säga aldrig, men jag har svårt att tro det :)) Brostugans träffar och det kommer därför inte vara samma dag som BMW CS träffarna, för då säger det sig själv att inte en kotte kommer dyka upp, utan det ska mer fungera som ett kompliment - för dom som inte orkar åka hur-många-mil-som-helst för en träff. Jag tänkte därför höra om det finns ett intresse för en stående bilträff i Söderort? Tänkte det var lika bra att annonsera redan nu, för att först och främst se om det finns något som helst intresse, för att senare i sådana fall rösta om förslag på tidpunkt/plats/dag. Mina två förslag för plats är antingen Lida, där dom dels har stor parkering (plats för många bilar), fin utsikt över Lidasjö och dessutom ett fik. .... eller.... Rosenhill Café (ligger ute i Grödinge), som mest varit en samlingspunkt för MC åkare. Fiket har helt gudomliga mackor och grymt kaffe. Dessutom ligger det precis i början (alternativt slutet) till den ö-kända och populära, slingriga vägen som tar en till Tungelsta/Västerhaninge. Mvh Anna | |
|
Jag är på! (Fast det kunde du nog lista ut själv) =) BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
Ja det låter trevligt, har saknat träffar på hemmaplan lite :) Sen finns ju Lissma fiket med stor parkering också men då bör man nog välja en dag när det inte är jänkebilsträff. Dom släpper bara in jänke V8'or på parkeringen dom dagarna.. Det dom kan erbjuda är fika och minigolf samt en utsikt med inslag av djur och natur (en massa Bäää'n som knallar runt brevid har jag för mig;) Kankse en regelbunden tid, typ varje Torsdag efter 18 eller Lördag efter 15 eller liknande, så man kan "spontan" åka dit utan att behöva kolla i trådar eller kalendrar. Skulle det inte vara någon annan där har man iallafall fått sig en åktur och dämpat abstinensen något. Alla som åker dit för en BMW träff kan sätta en gul ros på kavajslaget så vi hittar varandra ;) |
|
|
Det låter som en bra tanke! Förra året vart det bara 1 gg på Brostugan, tyvärr. Är ju ingen höjdare att ta sig ut till Brostugan då alla ska hem.... Rosenhill är väl ett bra förslag. Lissma inte heller dumt, närmare för egen del, men vad gör det om man får åka en bit. Det är väl en del av tjusningen. jag är m a o med Niklas Fransosen |
|
|
Skojigt att iallafall tre stycken visat intresse, dock känns det som lite för få, för att kunna skapa en träff. Finns det verkligen inga fler som är intresserade av en träff i Söderort? :( " I like my money right where I can see it... standing in my front yard. " |
|
| Ge inte upp än, fler kommer nog igång när bilarna ställs på och/eller det blir lite mer vår i luften :) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag är alltid intresserad....då familjen tillåter! =) |
|
Om det inte är alltför långt så är det bilträff i Nyköping varje onsdag i hamnen under sommaren. |
|
|
Det kanske skall tilläggas att Nyköpingsträffarna mestadels är för gammelbilar. Den 25 juni är temat tyska bilar. Här är sommarens program: Länk Mats BMW CS #5847 |
|
|
tycker de låter som en kanon ide.. lida e väl bra.. rosenhill e ju lite liten parkering, dessutom som du sa exiz ere jämt en jä**a massa hojar där. "kör så de ryker!" |
|
|
Hej allihopa... nu kommer jag med en uppdatering... Sedan jag skrev tråden ovan så har lite hänt, men dock på ett annat community (Länk. Och vi kör sedan snart en månad tillbaka bilträffar ute vid Eldtomta, Skansundet. Varannan söndag kl. 15.00 är det träff och kl. 16.00 kör vi i samlad trupp längs serpentinvägarna ute kring Skansundet, Rosenhill och Tungelsta. För intresse se länken eller skriv här. Nästa träff är den 15/6 kl. 15.00 Mvh Anna |
|
|
om ja då bará visste var de var??? å hur lång ? jag bor i högalen mvh pezen Länk |
|
|
chrcel: Det ligger ut mot Nynäshamn, fast om du kör E4 eller Huddingevägen så blir det TUMBA avfarten, sedan är det skyltat hela vägen. Nu är bilderna för dom två senaste träffarna (som jag varit på) uppe, dock blev det inte så många eftersom jag mest gick runt och var social. Om någon mer än jag har bilder från träffen, körningen eller då vi stannade och sa hejdå på bensinmacken så snälla hör av er till mig! Länk … ;cat=54341 |
|
| Länk denna länk borde funka... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.