|
|
|
|---|---|
|
hej alla försökt söka info om detta problem men inte hittat något. I går la min bakre vindrutetorkare av samt spolningen till det...säkringar är kollande så det är inte det. Kan det vara kabel brott vid bakluckans gångjärn?? eller vet någon eller har till och med har haft samma problem ? | |
|
Vi är många som haft det, du måste ha sökt på fel ord! Gör inte mitt misstag bara, på min bil går det kablar i BÄGGE gångjärnen, det tog ett halvår innan jag fick det tipset, hade kollat de som gick i högra gång-järnet, som var OK /Gunnar |
|
|
Har verkligen E39 samma problem som E34 gällande kassa kabelstammar? MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Plastkanalerna och dess lock spröda som havreflarn :) Locket var borta på vänstersidan på min och kablarna hade börjat bli skavda. Numera ligger dom i nån svart tätningsmassa. Det är väl en tradition hos BMW att alla dåliga lösningar skall ärvas till nästa modellserie ;) | |
|
okey :) så felet är med största sannolikhet att det är kablarna ?? Är ju lite skumt att både vindrute torkaren bak samt spolningen som lägger av samtidigt. / Fredde |
|
|
Jag har samma fel på min bil, pratade med min bmw mek och enligt honom så räcker det med att pump lr torkare skulle lägga av för att den andra oxå ska sluta fungera, så alltås om det inte är kablaran så kolla pumpen det är tydligen inte helt ovanligt att den ger sig Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
okey...där ser man ska lägga det på minnet börjar att kolla kablarna sen ska jag kolla relät om jag inte hittar felet så får jag lämna in och felsöka får kosta lite har varken garage eller ork just ju att meka med det. Återkommer om vad felet var. / Fredde |
|
|
Hej hej. Har precis samma problem med min touring nu. ska ut och kolla lite nu. Kollar runt på lite tips här först. Tack o hej. |
|
|
Hej igen. Nu är min torkare fixad. Det va en större modell på kabel vit/röd som hade gått av vid det höger yttre gångjärnet. bara så ni vet. Tack och hej... |
|
|
jaha se där..hade spolningen också lagt av då ? solningen bak alltså ? |
|
|
ja precis. det va helt dött. En kabel orsakade allt strul med torkarna. stefan |
|
|
Hej alla...var ute idag och tittade över kablaget till bakrutan och samtliga kablar var okey och då öppnade jag upp långt både på högra och vänstra sidan. Så vad kan det då vara för fel som gör att både spolningen och torkaren bak inte fungerar ?? Är det pumpen ? och vart sitter den i så fall ? är det någon form av relä som gått sönder ? vart hittar jag den ?? hoppas på svar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.