AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.441

Värdering av E36 M3 -98

No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Hej

Vad tycker ni om priset på denna kärra?
Länk

Är 7 ägare mycket för en M3a på 10 år? (Jag vet inte om det är unika ägare)
Gemini__
Kika upp ägarhistoriken, kan mycket väl vara ett par bilhandlare med i leken. Men vilken bil, otroligt fin M3:a!

Mvh:
Thomas
Gemini__
Synd på SMG-lådan bara. Ska enl. uppgift inte vara den mest tillförlitliga pjäsen.
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
Vad tyckte du om priset Gemini_?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Silver på E36 är riktigt fint ,sen fälgarna på det, en tanke om historiken. Regnumret SKC XXX.. intagen 2001 någonstans till sverige borde stämma då.
7 ägare på 6-7 år tycker jag känns som gasa en sommar och säljer till hösten.
Det behöver inte stämma men 2 ägare på 6 år känns bättre på en entusiast bil.

Mpower
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Jo, den ser fin ut. För att vara en E36:a. Men trasig AC, andra fälgar och skitfula eftermarknadslampor, dessutom anpassade för sedanmodellen med kortare blinkers och som dessutom är försedda med xenon som inte går att besiktiga med... Öhh. Hade nog siktat på en originalbil utan SMG.

Sechs macht Spass!

Min Limo: Länk
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Travel-In-Style:

Jag och du har helt olika åsikter. Jag tycker att denna bil är ett praktexempel på en mycket fin bmw med stilrena utvalda eftermarknadsdetaljer.

Fälgarna passade bilen mycket bra, även fast det står ej är orginalfälg
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ett plus är att den inte står som import i Vägverkets register, detta sänker ju försäkringspremien rejält.
Snygg bil, lite tveksamma framlampor men orginal finns ju kvar.

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Majid: Japp, smaken är ju bekant som baken. :)
Den rullade i Norrtälje för några år sedan
Jag tror att den blev intagen av danderyds bil eller vad dom hette då, den firman som ligger vid Ford i danderyd, den har gått HÅRT vad jag vet
No
50
Nordan
E36 M3 3.2-1998
tack för ditt inlägg.

Har inte de flesta M3or gått "hårt"?

Avslöjar ett M-TEST hur hårt maskinen gått?
Breyton magic går inte av för hackor!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hade bilen varit utan anmärkning tror jag det hade varit mycket lättare att sälja den för den ser optiskt bra ut och annonsen ger ett bra intryck. Det finns på tok för många skabbiga M3:or.

Detaljer som fälgar och framlampor har nog med individuell smak att göra. 19"s fälgarna är het bytesvara på börsen i vår t ex:)

Bilar kan köras hårt men sköter man om dom, byter de slitagedelar som går sönder och håller skicket bra så varför inte?

A/C-fix kostar från 4-10kkr allt beroende på ställe och typ av fel.

Ventilen kan inte kosta många hundra.

Något högt pris men som sagt, skick är det som ger betalt och ett test ger klara besked.

Gör ett test hos Länk sen så får du klara papper på vad skicket är även om min magkänsla säger att det är en fin bil.

Kör bilen en sväng och känn hur du trivs med SMG.

Det är ju köpläge i o m att det är flytt på gång.

Bilen verkar vara i toppskick dock så har det som Betan säger varit lite många ägare.. känns som dom bytat ägare varje år.
Men bilen för övrigt verkar vara ett toppköp!

mvh Figgeh.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.