AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.846

540 e34 startar inte! Vilket relä till bränslepumpen?

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Hej!
Min bil startar inte:( Bilen har varit konstig de senaste veckorna och stannat någon gång då och då. Nu har den lagt av helt. Jag har kollat om det kommer bränsle från bränsle pumpen när man drar på startmotor, och det gör det inte! Jag skulle vilja veta vilket relä som är till bränsle pumpen på en 540 e34? Så att jag kan bygla och tvångsmata bränsle pumpen.

Jag har mätt både vevaxel givaren och kamaxel givaren och dom verkar ok, eller vad tror ni?

Kamaxel givare:stift 1 & 2 1235 ohm
Vevaxelgivare: stift 1 & 2 507 ohm
1 & 3 28 Mohm

Tacksam för all hjälp!

Mvh. Richard
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Ingen som vet vilket relä som är till bränslepumpen?

Någon som vet vilka stift man ska koppla in sig på , på bränslepumpen för att kunna tvångsmata bränsle pumpen direkt från batteriet med lösa kablar?

Mvh. Richard
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Här finns info om både placering och numren på stiften till förbrukarkretsen:
Länk
Sök gärna på forumet. De flesta "standardproblem" har ältats någon gång tidigare ;)
Är det inte så att bränslepumpen startar en kort stund när man vrider på tändningen och bygger upp trycket (vilket man lätt kan höra i ett tyst garage osv). Sen stannar den och startar först när motorn är startad, trycket som byggts upp räcker mer än väl för att motorn skall starta och gå en kort stund. Mest som tips för felsökning osv.

FP
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
Nu är felet löst! Demonterade pumpen och kopplade den direkt till batteriet, den funkade inte då! Polvände sladdarna och då startade den. Så nu har jag monterat en ny bränsle pump och det funkar fin fint! Bilen är även snabbare/starkare nu!:)

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.