AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
874

Prisbild på 528 sedan E39 -96?

km
59
kmx
VW Passat 2.0 TDi -08
Volvo 940 SE2.3 -95
Volvo 740 Turbo -87
Volvo 144 -67
Kawasaki ER5 -97
Var och kikade på denna förut då jag känner att min nuvarande är gammal och sliten.
Länk

Har kollat runt lite på blocket en tid och denna verkar ju ligga 10-15k under liknande 528'or
Har ni några synpunkter på varför denna är billigare eller nåt annat jag ska tänka på?
(Har läst begagnatguiden för E39)

All cops are bastards
verkar ju otroligt billig. Men åk o kolla på bilen kolla dokumentation. Det är ju import försök få fram lite fakta på miltal osv 17000 är ju lågt för en 96a.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Innan JAG svarar på detta så får du plocka bort din återkommande signatur längst ner "All cops are bastards"..
Jag behöver väl inte förklara mig närmare om varför!?

Mvh Janne.
km
59
kmx
VW Passat 2.0 TDi -08
Volvo 940 SE2.3 -95
Volvo 740 Turbo -87
Volvo 144 -67
Kawasaki ER5 -97
Har kollat på den utvändigt, men hade egentligen inte tid så det vart en riktigt snabb koll.
Bilen var riktigt skitig, men det enda jag såg som var värt att anmärka på var lackskador samt rost på bagageluckan. I övrigt såg den hel och fin ut, kanske syns mer efter en tvätt!

Tänkte eventuellt kolla mer på den på lördag eller söndag då min 535'a ska besiktas imorgon och det finns lite sistaminuten-reparationer som tar min morgondag.

Det jag funderar mest på är mätarställningen som är låg och skruvningar verkar va vanliga på just E39'orna. Hur kollar jag detta om det tex inte finns nån servicehistorik och/eller besiktningspapper?

JanneT, nu har jag bytt signatur. Antar att du är just polis och är trött på attityden dagens ungdomar har...
Helt offtopic så blev jag faktiskt imponerad av en polis i helgen som hittade min polares 520 i diket. Då vi inte fick upp den omgående så lämnade vi den över natten och på morgonen hade polisen ringt honom och kollat att han inte var skadad.
Så jag antar att jag haft fel angående att alla skulle vara så hemska...och jag vet att de flesta gångerna jag blivit stoppad så har det funnits fog för det. Jag skyller inte ifrån mig angående det.

Våga vägra felhjulsdrift
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

kmx:
Nee...jag är inte polis,men jag tycker ändå att den sortens "signaturer" inte passar varken här eller öht..
Nog om det :)

Jo,angående E39:an så tycker jag inte den är "superbillig" trots allt,utan nästan väntat att någon skall vara i den prisklassen just nu..

Visst,den har säkert vissa defekter(som du också redan påpekat/hittat.bara att fixa rosten som du hittat seriöst kostar ju en slant) som gör att den platsar i "lägre prisklass" än de flesta andra är i för tillfället..

Men är den annars "ok" så är det ju bara att kolla upp historiken och t.ex miltalets överensstämmande med verkligheten med f.d. ägare och ev. besiktningspapper(går att beställa några år bakåt från just SBP om jag nu minns rätt)+ ta gärna ett kompressionsprov,kolla underredet(beträffande oljeläckage o skador) osv OM det nu blir allvar av affären..

Provkör vagnen ordentligt och inte bara en tur runt "kvarteret".

Lycka till!

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja billig :) import till svårstavad namn som ägde bilen i 16 dagar i Örebro 2003 säger mig att den bilen med ganska stor säkerhet rullat dessa mil innan den importerades.
17500 mil är "lågmilad" även för ett svensk exemplar på en 12 år gammal 528a. + 10.000 mil så säger magkänslan att du kommer närmare sanningen. Bilen behöver inte vara dålig för det, men ha en rejäl buffert på repkontot

///MVH Hasso
Länk
km
59
kmx
VW Passat 2.0 TDi -08
Volvo 940 SE2.3 -95
Volvo 740 Turbo -87
Volvo 144 -67
Kawasaki ER5 -97
Bilen blev tydligen såld idag...jaja.
Det dyker väl upp fler, lite typiskt då min E34 klarade besiktningen idag.
Tänkte ju påpeka att 528 skulle in nu i februari och att min inbytesbil går till maj -09...

Våga vägra felhjulsdrift
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nog lika bra att du inte köpte den hur som helst...när man nu tänker till lite utifrån detta som Hasso skrev ;)
Någon hade ju dessutom monterat faceliftlysen(strålkastarna fram) på den,inte optimalt att bara kosta på sig frontlysena och inte allt som "hörde till" facelift s.a.s...

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.