|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kör idag 15-tum vinterdäck med en fälg med inpressningsmått ET46. Inför nästa vinter planerar jag att köpa en 16-tummare fast med ET35. Passar det? Om ja, hur många tycker att det blir fulare när däcket kommer att sticka ut med 11 mm? | |
|
Jag har svårt att tro att lite mer utstickade däck kan ha annat än en kosmetiskt positiv effekt, detta är något man strävar efter både prestations och utseendemässigt i de flesta fall. Att jag själv kör ET36 på 19" fälgar och M-chassi säger mig att du inte kommer att uppleva några som helst problem. |
|
|
Så länge däcken inte sticker utanför skärmen har det enbart en positiv effekt :) |
|
|
Jag tycker det är skitfult när hjulet hamnar längre ut än normalt. Jag sålde mina CSL-kopior i 18" av den anledningen ET40 istället för ET50. Ser helt enkelt inte bra ut. Detta var på förra bilen. |
|
|
Ett par relativt smala däck på en E46 brukar ligga ganska långt in i hjulhuset tycker jag så jag tror det kommer se bra ut! Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Anders S. Du har möjligen inga bilder på din bil me csl fälgarna? | |
| Btw hur stor skillnad är de mellan et 40 och et50? Alltså hur mycket längre ut kommer fälgarna? | |
|
Totte_a: om du byter från ET40 till ET50 kommer fälgen 10mm längre IN. |
|
| nagge...Tackar | |
| Totte, har tyvärr inga bilder på datorn här på jobbet. | |
| Det borde väl gå å svarva om navet 10mm?? Eller är jag helt ute å cycklar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.