AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.230

I startgroparna för köp av 120i

Br
8
Brandur
BMW 320i Sedan -04
Audi A6 2,4 Avant quattro -02
Volvo BM400 -69
Hej
Som rubriken säger så är jag sugen på en 120i.
Det är en svensksåld 05:a som gått 5300 mil. Nyservad. Den är välutrustad och det verkar som det endast är taklucka och navigation som saknas.......och den är verkligen i nyskick.
Prislappen 189 000kr
* Är det vansinne? Jag har sett billigare men inte så välutr.
* Finns det några kända problem med denna modell som jag bör kolla upp?
* Det satt assnygga 17" fälgar på bilen men märkte att det är bredare däck bak?? 225/45 bak och 205/(55)? fram. dessutom var det "flat tire" däck. Är dom mkt dyrare än vanliga?
* Vad brukar ni ligga på för förbrukning på era 120i? När jag testade den så låg jag på 0,67 landsväg i 90km/t. Jag kommer att pendla 10 mil per dag landsväg.

Mvh Patrik från Wermland

jo
114
josc
525 Touring -05
Hej Patrik

Jag har en 120i -06
Jag åker regelbundet stockholm - sunne och på den turen typ 35 mil brukar bilen dra ca 0.7 om man kör lungt och 0.85 om man gasar på ( 140 motorväg och 120 vanlig väg ).

min är by the way till salu. Ska köpa 5 serie kombi, ligger på autopowerbörsen 185' , men du kanske redan har bestämt dig för nån.

Mvh

Johan
Sn
37
Snabelost
120dM -08
Med tanke på hur låg skatten är på en 120 så tycker jag det är vansinne att inte köpa en diesel. 120d är dessutom starkare än 120i!

/Magnus
Håller med, 120d all the way! Försökt satsa på en 177hk facelift, den är dyrare men bra mycket bättre.
Br
8
Brandur
BMW 320i Sedan -04
Audi A6 2,4 Avant quattro -02
Volvo BM400 -69
Jag tog mitt förnuft tillfånga och avvaktade....det var ju trots allt en diesel jag ville ha från början. Dock blev suget stort när jag provkörde den och inte minst av utrustningen och skicket på bilden.
Länk:
Länk
Länk

En faceliftad blir det inte tal på i.o.m att det skall vara som "andra bil"/pendlingsbil. Det blir för dyrt helt enkelt

Mvh Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.