|
|
|
|---|---|
|
eller? Blir helt tokig har aldrig varit med om dess like! Vad skulle ett normalt kompresionsvärde vara på samma maskin? Tacksam för svar! Bättre att springa i fel fil än att fila i fel spr.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Här. Länk 10,2 (10-11) bar. min. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso! Har jag fattat rätt att stiften sitter under tändspolarna? När är det fara å färde med kompet ner mot 7-8 kilo eller? Bättre att springa i fel fil än att fila i fel spr.... |
|
gretzky |
Borde du verkligen byta stift själv om du inte ens vet var dom sitter????? dieseldoris |
| Stiften är utmärkta, däremot skall ett kompressionsprov göras! Men om du tar dej tid och tittar på hassos länk ovan så kan du notera att BMW är tämligen ensamma om denna lösning med tändstiften sittande under dessa fast skruvade cylindrar istället för vanliga gummiklädda kabelskor. Dessa sitter dessutom under en kåpa. Har aldrig sett motsvarande lösning! Åter till kompressionen, någon som vet vad ett acceptabelt värde kan vara 7-8 kg eller? Någon som vet? | |
| Hm...12-13kg iaf. Kan inte tänka mig att BMW är den enda som har separata spolar för/vid varje cylinder, SAAB har ju sin sk "Direct Ignition" där spolarna sitter på liknande sätt som på en BMW...Skulle gissa att de flesta "premiumbilar" har en liknande lösning | |
| Jag skulle tro att dom flesta biltillverkare har samma lösning som BMW när det gäller stift/tändspolar. | |
|
Tacka vet jag gamla M30,där ser man iaf hur det är gjort o tänkt direkt man öppnar huven ;) Mvh Janne. |
|
| Tro det gör man i kyrkan! Hur ser 328an ut i E36 karossen, är det samma? | |
|
OK, jag kan omformulera mig lite... Jag VET att dom flesta biltillverkare har samma lösning som BMW när det gäller stift/tändspolar. Det är samma i E36:an. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.