|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Mad Max var en riktigt skön film det, iallafall ettan. F&F helt OK, Definitivt vissa scener i nya Gone in 60 secs och biljakterna i Ronin är toppklass. | |
|
Maximum overdrive är en film man avgudade när den kom ut 1986 ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
| Blues Brothers! | |
Transocean |
Duellen så klart helt otroligt att man kan göra en så bra film med en så enkel handling. |
| Duellen är en hållbar film än idag. En av de ruskigaste lastbilar som skådats. | |
|
Filmen "Nu är det kört", från slutet av åttiotalet. Typisk amerikansk highschool komedirulle om en kille som torskar teoriprovet och snor sin farfars bil till dejten med drömtjejen. Mycket bilar och rätt kul skådespeleri. BMW nämns och en krockad 3 serie är med på ett hörn. "Babas Bilar" är en annan rätt skön film. Mange |
|
|
Är det inte den filmen drömtjejen heter Mercedes Lane? Hennes pojkvän kör Ferrari 328. Finns en bortglömd film till från 80-talet med Charlie Cheen. "The wraith" tror jag den heter. Bra fortåkarmusik i den vill jag minnas. /L |
|
|
Jag ligger efter när det gäller filmer, den saken är glasklar! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Jo tjejen i filmen heter så, Tänk att se " en mercedes i bakluckan på en cadillac" minns jag killarna säga , då de lägger tjejen där då hon däckat av för mycket champagne. Ska nog kolla på filmen ikväll, har den någonstans på... VHS! |
|
| Liftaren med Rutger Hauer bla | |
|
Här är några till: Grand Prix (1966) Super-realistisk f1-racing av Frankenheimer (Ronin) Finns på DVD nu. Death Proof (2007) Initial D (1998) Drifting |
|
|
Luc Bessons filmer: Taxi Länk Taxi II Länk Taxi III Länk Taxi IV Länk Men så är jag också Peugeot freak.... Min Z3: Länk |
|
|
Det har kommit en ny film nu som heter Redline. Har någon sett den? Är den värd att hyra? Länk /L |
|
FredricF |
Tyvärr tycker jag i princip alla biljakter i filmer suger. Man får sen en Porshe som inte kan åka ifrån en Cadillac på kurvig väg, en personbil som inte kan köra ifrån en lastbil, däck som skriker på grusväg, poiiser som utan hänsyn till tredje mans liv och hälsa jagar en biltjuv som om han vore en terrorist med en atombomb, en bil som knuffar en annan framförsig (dom måste märkt under inspelningen att det inte går), formel 1-bilar med startnyckel.... Fast ett par undantag kan jag komma på: * Blues Brothers (fast det är en parodi) * James Bond, For Your Eyes Only (tror jag) där han åker CV2a och jagas av en Peugot 504 och en Merca (om jag kommer ihåg rätt). * James Bond, osäker på filmtiteln (Goldeneye?), där Mr B. rejsar med en Ason Martin mot en Ferrari (med en underskön och farlig kvinna i). * Och så förståss: The Dukes Of Hazzard. parodi visserligen men kolla driftingen: Länk Bullit var bra, på 70-talet. Idag är biljakten kanske 7 minuter av en 100+ -minutersfilm och dessutom relativt realistisk. Resten av filmen är ganska seg, med dagens mått mätt. Det kan dock vara spännande att räkna hur många gånger man kör om en gröna folka under biljakten..... Jakten: Länk /Fredric (på negg-humör) |
|
Förutom en del nämnda filmer... En ball b-film är The Chase från 1994 med Charlie Sheen. Han han kör en röd och fin E36 325i Coupe genom hela filmen :-) /Olof |
|
Juventini |
Så klart som tidgare nämnts, Transporter, Ronin och sist men inte minst Taxi filmerna |
|
Bullitt, Transporter 1 och Ronin hamnar högt på listan. Läste en artikel om hur de la mycket energi på att få rätt ljud i Ronin. Ofta lägger de ju på helt fel billjud bara för att det ska låta "fräsigt". Min absoluta favorit är dock en fransk film från sent sextio eller tidigt sjuttiotal med en helt sanslöst lång och halsbrytande biljakt genom en stad med mycket höjdskillnader. Någon som känner igen den? Skulle vilja se om den. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.