AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
619

Gateway 300 kompatibel med Ipod Nano Third generation?

Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Hej!

Är på gång med å köpa en Ipod åt frun... med baktanken att således förr eller senare "måsta" köpa en Gateway 300 till bilen så vi får lyssna på musik i den, hehe... (har bara radio för tillfället).

Men frågan är som sagt: Är Gateway 300 kompatibel med 3:e generationens Ipod Nano?

Har sökt på densions hemsidor men hittar som svar både Ja å Nej eller att Gateway 300 VERSION 2, som ska vara kompatibel utkommer snart men surfar man på det hittar man inget... så är det någon som vet?
Vill ju inte köpa en Ipod Nano 3:e generationen ifall den inte sen går att använda i bilen...
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Jag har just den kombinationen du tänker dig, dock i en E-46:a. Jag fick GW:n för en dryg vecka sen. Monterade in den med lätthet och ljud och styrning från ratten fungerade direkt, ta dig bara tid att läsa bruksanvisningen, det blir lättare att fatta hur det funkar då... Det som dock strular är ID3 taggarna som jag inte får upp i displayen i radion. Efter lite mailkontakt med support och nåra uppdateringar av mjukvaran i GW:n har jag jag nu fått returnera den för felsökning och eventuellt utbyte av enheten.

Innan köpet hade jag upprepade kontakter med supporten då de försäkrade att även ID3 taggarna ska fungera. Det som med nuvarande mjukvara inte fungerar i din tilltänkta kombination av ipod och GW är att Ipoden inte kan visa GW menyn på sin skärm, vilket enligt supporten inte spelar någon roll eftersom man ser allt i bilens radio eller navi display.

Anders
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Ok, tack...

Jag var oxå i kontakt med dem så nu har jag vågat köpa en ipod nano 3:e generationen.
Gateway 300 v.2 som ska funka till 100% är som sagt på gång å ska utkomma den 11 februari... å det räcker mer än väl om det håller sträck!

Kan inte vänta att få testa detta, ska bli så jävla bra... hoppas frun håller med bara eftersom jag rent tekniskt köper Ipoden åt henne =)

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Bemari: Vad är det som ska komma den 11 feb? Min GW hade software version 2.01 som jag sen fick en uppdatering till 2.06. Så jag hoppas det är den senaste versionen jag har fått...

Anders
Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Länk

Där kan du kolla på Ipod Nano 3:e generationen tillsammans med Gateway 300 så ser du att allt inte funkar ännu... om de inte då redan fixat din!?

Hur som helst så är det den uppdateringen som de även talar om på den där sidan, som supporten informerade mig om att är på kommande, som det står 11.2.2008, så det är den jag väntar på...

Bemari
Tästä ei tuu mitään...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.