AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
790

325 Som knackar

Le
4
Leken
325i -2005
Hejsan. för drygt 2 veckor sedan köpte jag en bmw 325 coupe 95 och har nu fått problem.

Efter ett par dagar så märkte jag att de va lite strul med tändningen.
Ibland startade inte bilen alls, Den gick inte ens runt på startmotorn. Ungefär som att de va slut på batteri men batteriet va bra och all el och så funkade.
Men så väntade jag mellan 5-20 min och sen gick den igång som ingenting hade hänt.

Men idag när ja skulle starta den så började den bara "knacka" när ja skulle dra igång den. Den knackar bara när man vrider om för att starta.
någon som vet va detta kan vara för fel?
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Testa slå på startmotorn, kan vara så att solenoiden lever ett eget liv.
Alternativt ladda batteriet.
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
tillägg, det är inte så att du har startspärr, så du måste rikta "kontrollen" mot den först innan du kan starta. Så är det på min brors e36a =)
ho
58
holmgren_r
320 i M -06
Individual lemansblåmet.
Knacket som låter när bilen inte går igång, är det ett mekaniskt ljud? Annars är det förmodligen batteriet som är skrot, då knackar det när det inte orkar dra.

Bara för att batteriet verkar vara fulladdat så kan det vara skrot ändå. Testa o låna nån annans batteri...
Le
4
Leken
325i -2005
Tack för alla svar.. jag har fått höra att de kan vara för dålig spänning från batteriet. så ska testa med ett nytt batteri och se. Återkommer när de är fixat :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.