AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.248

Är skillnaden märkbar om man chiptrimmar?

Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Är lite sugen på och chippa bilen (525i M50) har hittat företag som uppger 20 hk + jag antar att man ska ta detta med en klackspark, men ni som har chippat er bil blir det någon märkbar skillnad är det värt ca 3000:- för det där chippet ?

Tacksam för svar.

Mvh
Nordstedt

BMW!! behöver jag säga mer ?
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Tjena!
Gissar på att företaget du kollat på heter TMC.. Jag funderade också på att anlita dom, men tyckte det verkade lite oseriöst att lova ut 20hk+.. Så jag vände mig till Itsfun istället och är nöjd med resultatet.
Märkbar skillnad blir det, men den är knappt kännbar. Känns mer som att motorn drar jämnare genom hela registret, och jag har faktiskt fått ner förbrukningen en smula också=) Men sånt beror ju lite på från bil till bil..
Jag tyckte det var värt pengarna iallafall!

"Vilken är din favorit-pedal?"
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jo det stämmer har sneglat lite på TMC, jämnare drag genom hela registret säger du, blir det bättre bottendrag ?, för det är ju något som saknas lite i M50 i alla fall utan vanos.

Mvh
Nordstedt

Be
40
Beemer-91
525i 24v -91
Jag hade exakt samma bil som dig 525 -91 chippade den hos tmc. kostade då 1000 kr. jag tycker det vart en stor skillnad i effekt speciellt bottendraget men efter ett tag så vänjer man sig o de känns slött igen=P
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jo det är väl så..... men positivt att det verkar bli märkbar skillnad i alla fall.

Kollade för övrigt på itsfuns hemsida och dom hade ju riktigt bra priser endast 2000:- till min bil. Låter ju rimligt.

Mvh
Nordstedt

sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Jodå, samma med Itsfun-chippet. Visst blir det blir bättre bottendrag, mera vrid hela vägen typ=) Det känns på dom högre växlarna mest. Varvspärren flyttas till 7000rpm, men det händer inte så mycket där uppe..
m50 motorn utan vanos har en tendens att accelerera i etapper, men med chippet jämnar man till hela kurvan och där ligger den största vinsten tycker jag personligen.
Jag kör på 98okt också,, tror att det krävs.

"Vilken är din favorit-pedal?"
Bo
7
Bodde
stylad 325 cab-94
vad har tmc för hemsida?
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Länk

Mvh
nordstedt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.