|
|
|
|---|---|
M3-Mackan |
Halloj! Funderar över vad man ska köpa för sytem till en 93as M3a som just nu har skramlande kattar och utbränd ljuddämpare? Har ringt både Simons, Ferrita och Supersprint Simons har bara från kat och bakåt för 3500:- och dem har jag bara hört dåligt om "Slut efter 1000 mil" Ferrita hade från kat och bakåt för 7500:- men då måste jag ner från Gällivare till Jkpg. Dem hade även Racekattar för 13000:- Supersprint hade från kat och bakåt för 6500:- Och katersättare för 4000:- Och dem kunde skicka på beställning. Har hört mkt gott om både "G-Powers" system och "Eisenmann" Men vart får jag tag i dessa 2. Behöver telenummer eller hemsidor. Ett annat alternativ jag funderat på är raka rör istället för kattarna och en ny dämpare bara. Men då måste man ju svetsa om igen nästa vår då det är besiktning igen. Vore väldigt tacksam för förslag och tips -Mackan- |
|
Hej! Mycket bull om Simons. Jag rekommenderar ett system som www.ray.se tillverkar. Dubbla ljuddämparburkar, skönt ljud och finns dessutom rostfritt. |
|
M3-Mackan |
Simons tar ju ½ priset mot dem andra tillverkarna, sen att man hör en massa dåligt om dem gör ju en lite skeptisk. Men som sagt mer råd & tips... -Mackan- |
|
Jag har satt ett Simonssystem på min 325:a och är helnöjd så här långt. Tjockt gods i rör och dämpare gör att jag tror att det håller emot rosten riktigt bra. Att ni sen inte har salt i Norrland är ju ett extra plus. www.malte-racing.com |
|
|
Simons är väl värt pengarna!!!Ska själv köpa ett simons system till min M3:a-95 för 3200:- Mvh Ricke |
|
|
är det nån som vet vad som händer om man blir stoppad utan kattar vid t.ex en flygande besiktning? /kalle |
|
|
Simons har inget rostfritt till m3. Detta har jag ringt och kollat. Däremot ger dom 3 års garanti på m3-sytemet. /Marcus |
|
|
Simonssystemet till M3 E36 är inte rostfritt men däremot är det en blandning av rostfritt och chromestål (stavning?) som de ger 3års garanti på. Jag hade ett sådant på min M3´a och det var inte en rostfläck efter 1år. Körde inte på vintern såklart. Verkar vara mycket bra kvalité/pris förhållande. Dock är det DTM-slutrör vilket inte jag gillar. |
|
|
k_b: normalt sett så tittar de inte efter de men om dom nu få för sig att göra det så har jag hört att man får miljöböter på 12000:- .. vet dock inte säkert! larsson -m3 93- |
|
M3-Mackan |
ANSA & Remus någon som provat deras system? -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.