|
|
|
|---|---|
|
En mörkgrå E38 740dA, gissningsvis av 1999 - 2001 årsmodell, förmodligen svensksåld(?), som knackar konstigt. Ljudet hörs mest då motorn är kall och vid längre turer hörs inte ljudet alls. Ljudet kommer och går lite som det själv vill (vissa dagar låter det jätte mycket, och andra dagar låter det inte alls) och vad jag kan märka har det ingen större betydelse för hur bilen går motor/prestanda-mässigt, det är mest ett jobbigt ljud. Bilen har varit inlämnad på diesel-"expert" verkstad och de "åtgärdade" felet, men då bilen rullat ett par dagar efter besöket på verkstaden så återkom felet. Är därför tacksam om någon av er autopower medlemmar/BMW freaks har någon aning om vad felet kan vara. Mvh Anna | |
|
Älskar din rubrik, jaha den är mörkgrå, då vet jag precis vad velet är ;) beskriv ljudet lite noggrannare, kommer det från motorn? Kanske är tex katalysatorn som låter, fast då brukar det skramla... Jag hade börjat med att lokalisera ljudet, och sen se om man ser något, försök! //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Bjerser: Jag la upp exakt den här tråden innan nya året men då försvann tråden, så då jag försökte lägga upp den igen, med samma namn som då ("Krånglande E38 740dA") så går det inte då den säger att den tråden redan är borttagen, DÄRFÖR fick tråden det namn den har. Ljudet är ett slags tickande ljud, låter nästan som... hmm... jätte svårt att förklara... jag trodde det kunde vara ventilerna, men icke... |
|
|
exiZ: Ta inte illa upp bara, för det var inte illa ment... Ja, vad var felet nu då? |
|
|
Var inte samma visa som den här? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.