|
|
|
|---|---|
|
Hej, som rubriken anger har jag en delikat fundering. Tänkte tanken att switcha motor från 735ia-87 till 735i-89, alltså från ajtomajt till manåäll, några detaljer att ta hänsyn till!?! Jag har ingen aaaning om hur det ser ut på undersidan på den manuella, avgas t.ex, lika? Är det "bolt-on" på växellåda utan större mankemang? Skiljer sig elektroniken nämnvärt på årsmodellerna? Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. | |
|
Vad gäller skillnader kan du kolla reservdelsnumren på tex realoem. Jag hade varit mer bekymrad för vad bilprovningen kräver, men eftersom du sätter i en katalysatorrenad motor i en utan, så borde dom ju gilla det. Eller behåller du insprutning mm från den gamla så det i princip bara är ett byte till likadan motor? Vad gäller växellådan borde väl det gå att besiktiga eftersom denna modell funnits med manuell. /Mats J |
|
|
Alltså, den friska motorn är -87 och den som ska väck är -89 men jag ska "bara" byta motor, div. el och övriga komponenter behålls (för att senare byta tillbaka till (renoverad) original motor). Men om -89an är kattad så är det väl andra ventiler oxå!?! Suck... Och för att bilprovningen ska acceptera en blyfri motor är det väl ett måste att katten finns? Att 89an är en importbil krånglar väl inte till nå´t...? Det primära är att lyfta i 87ans motor i 89ans kaross under renoveringstiden. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Hej! Motorerna bör passa raktav ,men motorn som har manuell låda har ett lager där överföringen från lådan ska in i , då motorn med automat har ett större " hål " för turbinen. Mvh mattias. |
|
|
Oki doki, det blir till att pröva under nästa helg. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.