|
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar om man byter motor i en 320 e30 kaross till en 325 motor vad behöver jag fixa innan besiktningen och måste jag regbesiktiga den? mvh niklas | |
| Ingenting det är bara att besikta bilen men tala inte om att du har bytt motor | |
| okej det var bara de jag ville veta hehe:P men det syns inte att man bytt då? | |
| Det syns inte | |
| Är också lite sugen på att byta till en 325 motor men vad behöver man byta mer än själva motorn då? | |
| Styrboxen från 325 | |
| Det är bara "plug and play" då kan man säga. | |
| Det kan man säga | |
| Jag pratade med en som sålde motorer till bmw, han påstod att det är samma box till 320 och 325. | |
|
Det är olika nummer på boxarna men det funkar att köra med M20B20-box till M20B25. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Låna tråden lite.. Hur är det att sätta i en M20B25 i en 318? Byte box måste man förstår jag. Men hur är det med motorfästen osv? Är det bara sätta dit? |
|
| Det där med "plug and play" är en liten överdrift - det beror på vilken årsmodell det är på din e30 320! Om den är så gammal att den inte har katalysator blir det betydligt svårare eftersom den i så fall inte har samma styrsystem. 320 med kat däremot, den har Motronic precis som alla 325 - och då är bytet enklare. | |
| vad är det som skall köras om man har je tronicoch byter tillmotronic? | |
| Framför allt blir det en väldig massa dragning av ny el - allt elektriskt som har med motorn att göra är helt annorlunda. Och så behöver du nytt grenrör med lambdasond, och nytt avgassystem med katalysator. | |
| Ett tillägg, alla 320 boxar funkar INTE, är det en 172/173 box går de bra, är de en en 152 (tror den heter så), så går de inte, då den inte "Lär sig" som de andra 2 gör. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.