|
|
|
|---|---|
|
Va in på den lokala BMW verkstan å skulle beställa nya njurar till min 540i! Ville inte ha dom med kromsarg så då sa dom att det bara gick att köpa svarta till M5:an, men att dom trodde inte att dom skulle passa på min! - Nä det är nog en helt annan huv på M5:orna! Jag själv är så dåligt insatt i BMW världen än så länge, men inte är det väl olika huvar! Varför skulle det vara det! Dom har ju samma art.nr på realOEM iaf! E det brist på kunnande eller e det för jobbigt att kolla upp! MVH Penzel Projekt "Red Rocket" börjar ta form! Titta i bilbloggen!!! | |
| det är samma huv, och samma njurar. | |
|
Efter facelift är det identiska njurar med samma typ.nr. Före facelift har V8 modellerna kromade ribbor i njurarna och de vanliga modellerna svarta ribbor. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| men både 540 och m5 har ju v8. så det stämmer där med. Efter favelift har m5 och övriga med v8 breda grillen, och med kromade ribbor. De med 6a har breda grillen, men utan kromribbor | |
|
Även efter facelift har icke-V8 svarta ribbor... Kromsargen har alla M5 samt alla övriga modeller efter facelift. Vet inte om du menar svart sarg eller svarta ribbor. Svart sarg vet jag inte om det finns original men det finns hos stylingfirmor. Svarta ribbor är standard på alla 6-cyl så det är inga problem att få tag på och dom passar på din bil utan problem. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M5njurar. Länk 540-01. Länk Lika som bär :) ///MVH Hasso Länk |
|
För att ytterligare klargöra...Alla originalnjurar passar på alla E39. ___ //Ulf |
|
| Lite synd att det passar rakt av. Tycker det borde vara V8-modellerna förunnat att ha egen grill. Liksom att det inte skall sitta M-emblem på en 520 ;) | |
|
Bred och bred... det är ju samma huv på alla E39or skillnaden är att pre-facelift njurar inte går "runt kanten" utan bara i "hålen" medan facelift njurar går ut ca 10 mm på huvens frontsida. Både före och efter facelift har bilarna med 4 & 6 cyl svarta ribbor och V8 bilar kromade. 51138159315 + 51138159316 heter pre facelift grill med svarta ribbor 51138184531 + 51138184532 heter pre.facelift girll med kromade ribbor 51132497261 + 51132497262 heter M5 grillen från start (enl. real oem iaf) Kromade ribbor+ bred kant 51137005837 + 51137005838 heter facelift grill med svarta ribbor och bred kant 51132497261 + 51132497262 dvs samma som "M5-grillen" till faceliftade V8 bilar Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
och ja; ingen felskriving utan det finns E39or med 4 cyl... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ja, dom små knatter-spisarna ja.. (M47) |
|
|
Helt rätt G-M... ___ //Ulf |
|
|
Ok....! Tackar för alla svar! Om jag inte har fattat helt fel så finns alltså inte svarta sarger org. på nån e39! Och att alla e39 huvar e lik! Dom har alltså ingen susning om vad dom pratar om på den "auktoriserade" BMW Verkstan:) Får väl vända mig till nån stylingfirma ist.! Färgen sitter ju inte så bra på kromet, annars så hade jag målat dom jag har! MVH Penzel Projekt "Red Rocket" börjar ta form! Titta i bilbloggen!!! |
|
|
Penzel. Jag har en 530 e-39, med svarta njurar, är du intr av byte, om dom nu passar varandra? Peder. Skrotsamlare av rang! |
|
|
Ja du penzel, 0m jag hade läst ordentligt hade jag sett att du inte ville ha kromsarg, men det gjorde jag naturligtvis inte, ursäkta mig, skall aldrig göra om det! Peder skrotsamlare av rang! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.