|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 320 E46 01:a och jag har fått problem med min ena nyckel. Den vill inte låsa när man trycker på låsknappen/larmknappen. Den låser upp dock och öppnar bagageluckan som den ska.. Jag har testat att initiera båda nycklarna och bilen låser och sen låser upp som den ska göra på min andra nyckel, men inte på min vanliga.. Är nyckeln kass? Bara o bita i det sura och beställa en ny eller? :-) Någon som varit med om detta? Ha en bra dag! Mvh Henrik Länk | |
| Hade samma problem. Bara att byta batteriet i nyckeln så ska det fungera. | |
|
Finns inget batteri som går att byta på 01:or. Har du provat att ladda upp nyckeln genom att använda just den nyckeln när du kör bilen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Öppnade en av mina nycklar för att laga en trasig lödning och det satt ett batteri i den. Såg ut som ett helt vanligt batteri och det är en 01:a. Även om batteriet laddas från tändningslåset så kan det ju gå sönder. Fast jag tror inte det är batteriet i ditt fall då bara en funktion på nycklen inte fungerar, låter snarar som fel på nycklen. Mvh Jens |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är inget "vanligt" utbytbart knappbatteri utan en akcumulator som laddas induktivt från magnetringen. Hade liknande fel på min nyckel till min 528-96 (dock med utbytbara batteriet) men fick byta nyckeln tyvärr. ///MVH Hasso Länk |
|
Det är nummer 5 jag pratar om: Länk Men testa att ladda upp nyckeln som Erik W skrev. Funkar inte det kanske du har fått fukt i nyckeln, då är det bara att försöka torka ur den på något sätt, lycka till.. Mvh Jens |
|
| En del nycklar lägger av när dom tappas i blötsnön, men mina har gått 3 respektive 1 gång i tvättmaskin och fungerar precis lika bra så det verkar vara olika vad de tål. | |
|
Hasso: är du helt hundra på att det inte är ett utbyttbart batteri? Jag läste aldrig vad det stod på batteriet, men nog såg det ut som ett vanligt runt batteri. Det såg ut som att det skulle gå att byta utan större problem också. Fast det kan ju vara så att en akcumulator ser ut som ett vanligt batteri, som sagt jag läste aldrig vad som stod på akcumulator/batteriet. Så jag kan ju självklart ha fel =) Mvh Jens |
|
|
Hmm, länken till realoem funkade inte, hur gör ni andra för att länka dit? Mvh Jens |
|
|
Nu kanske det funkar bättre =) Nummer 5 är det: Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
GB: JA det står KLART o Tydligt i TIS under tekniska specifiaktioner tom sprängskiss på nyckelns kretskort. Sedan kanske man kan hitta en ackmulator nånstans hos Elfa eller nått. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: då får jag lite på dig, även om jag tyckte att ackumulatorn liknade ett vanligt batteri otroligt mycket. Har ingen lust att öpnna nyckeln en gång till, då dom inte är anpassade för den manövern =) Mvh Jens |
|
|
Jag har den nyckeln nr 5 på bilden och mig veteligen går det inte att byta batteri utan den har som sagt en ackumulator.. Jag har haft den nyckeln hela tiden sen jag köpte bilen för snart 2 år sen så förmodligen så har den kastat in handduken. Ska prova o blåa med hårtork eller nått om det nu har kommit fukt i den.. Någon som vet vad en sån kostar på BMW? Tack så länge för alla snabba svar.. :) Mvh Henrik Länk |
|
|
Klart att det GÅR att byta batteriet. Bara man hittar ett ersättningsbatteri. Däremot är det inte AVSETT att vara utbytbart, eftersom det laddas när nyckeln sitter i bilen. Höljet är ju inte gjort för att öppnas och återförslutas heller. I det här fallet är det väl inget som tyder på att det skulle vara något fel på batteriet dock? Jag skulle gissa på att låsknappen i nyckeln är paj. |
|
| Ang. priset har jag hört siffror runt 1200:- till 1500:- här på forumet för en nyckel. Sedan kanske initieringen tillkommer. | |
Stämmer betalade 1100 med BMWCS rabatten, initieringen gör du själv. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok.. Tack så mkt! Mvh Henrik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.