|
|
|
|---|---|
Niklas.Ncn |
Hejsan. Jag är en kille som bor i Gbg som skulle vilja ha lite hjälp med att Hitta en Bmw 840-850. Vad ska man tänka på? Vilken rekomenderar ni? Vad ska man ge för en 840-850 från 92-94? Ska jag köpa en i Sverige eller i Tyskland? Vad drar dom per mil? Ni som har erfarenhet av en sån här bil kan la vara så snälla och hjälpa mig. Hade tänkt att köpa en innan den närmsta tiden Tack på förhand hälsningar Niklas |
M3-Mackan |
Hej Niklas! Måste bara fråga vad du ska med en 850 till när du har en M3a? :) Har ingen egen erfarenhet av vare sig 850n eller 840n bara att reservdelarna och service kostnader mm. är SVIN dyrt till i alla fall 850. Sen har jag även läst åtminstonen 2 tidigare inlägg här på forumet om 850s som bara gått på 6 cylindrar. Men men vad vet jag...jag vart i alla fall starkt avrådd att köpa en 850 mkt snack om skruvade mätare krockade mm. Kanske någon som har en kan utala sig lite mer om denna bil. -Mackan- |
|
Sök på tidigare inlägg ang. 840 vs 850, var inte så länge sedan det var på tapeten. www.malte-racing.com |
|
Niklas.Ncn |
Ok.. ska førsøka leta efter det.. ar det ingen som har nøgra tips eller? M3-Macken jag vill ha en Bmw 840-850 før att den ar så javla feta:) klart min M3a ar inte helt fel heller:) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Välj 840 "billigare"i drift om en 8 serie kan var det. lite mera gemensamma komponenter under huven med övriga BMW modeller.850 är en fin bil självklart men mera komplicerad och felbenägen. MVH Hasso |
Niklas.Ncn |
Alla rekomenderar mig att köpa en 840 istället för en 850. Men jag har hittat en så fin 850:( Så det känns lite tungt nu. Alla pratar om el felen på 850. Men är det värkligen så illa som dom säger? Nån som vet om det är en stor bensin skillnad på dom? Tack för alla tips och råd jag har fått. |
|
Skulle köpa en Alpina av 8-serien istället. Är också intresserad av denna fregatt, så jag frågade om prisuppgifter på 8-serien av en som importerar bilar från Tyskland. Enligt han så skulle jag gå upp i pris och köpa en Alpina istället pga dessa kriterier. 1. I de flesta fall har bara rika personer råd att köpa, äga och bruka en sådan bil i Tyskland. Med det så har bilen varit välservad och oftast använts som "helg" bil = trovärdigare milantal. (De flesta 8:serier har ju bara rullat 10-12000 mil ???). 2. Stor chans att du köper bilen av den första privata ägaren sen ny. 3. Bättre än den vanliga 8-serien på alla områden. 4. Går att få tag på för runt 150 brak. |
|
Niklas.Ncn |
Hej Yrjen. Vilken är Alpina 8 serien?' Är inte bäst på Bmw:) Har bara rika personer råd med 840-850? tack för svaret |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nej då ,men risken att bli fattig på reperationer är överhängande. MVH Hasso |
Deliq |
8-serien heter i Alpinautförande B12Coupé , se Länk M V H // Deliq |
|
Ursäkta om jag förklarade i gåtor. Det jag menar är att Alpina B12 i jämförelse med den vanliga 8-serien, är att den är dyrare i inköp, ägande och brukande i Tyskland (försäkring på över 30000kr per år). De flesta har inte råd med en sådan bil där. Nu är det ju inte speciellt billigare här i Sverige med en sådan bil. Men om jag vore du så skulle jag löst det med en entusiast försäkring och att enbart köra den på sommaren. |
|
Niklas.Ncn |
Hejsan Deliq. jag har tittat på bilderna. det är ju smama bil som en vanlig 850? förutom det extra på den eller? Tck för hjälpen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.