|
|
|
|---|---|
| Min bil har plötsligt slutat att slå av blinkersen efter att jag svängt dvs. jag behöver manuellt dra tillbaka blinkersspaken. Spelar ingen roll om det är åt höger eller till vänster. Är det nån som vet hur jag ordnar det? | |
| Är det ingen som har haft ett liknande problem? Borde ju vara ett ganska vanligt fel även om jag inte kunde hitta något vettigt i haynes boken. | |
|
Jag hade precis samma fel på min e46 330i -01 som hade gått ca 11000mil när felet dök upp. Jag gjorde så att jag köpte en blinkersspak begagnat här på autobörsen och sen installerade den själv. Total kostnad: 200:-. Men det var ganska mycket pill innan jag fick bort den gamla och den nya satt på plats. Du måste tar ur airbag ur ratten skruva loss ratten sen är det några skruvar och plugg and play princip med spaken. Tog ett par timmar men nu fungerar den som den ska igen. Andra allternativet är att lämna in den hos BMW men då kostar det därefter tror dom ville ha 1700:- för att göra det åt mig, galet! Så om du vågar ge dig på det själv - gör det! Annars är det bara att pröjsa eller helt enkelt köra med manuell blinkersspak (lite tråkigt dock jag vet!!). Hoppas det blev något klarare? :P |
|
| Tack för svaret! Usch trodde det var ett enklare fel. Byter nog den själv i sådant fall. Kan ju ta det samtidigt som jag byter sensormattan jag köpte för ett halvår sen :) | |
|
hej. står och ska byta torkar spaken. något irreterad över att inget ska vara lätt. bosse pratade på att man måste ha ur airbagen. hur gör man det på säkraste sätt utan att få en hurring som heter duga? ska man ta ur säkringen eller är det bara att plocka ur den? väldigt tacksam för svar så fort som möjligt. mvh totte |
|
| Ska bara vara till att koppla från pluspolen batteriet. Var vad jag gjorde iaf när jag bytte till min mocka ratt. | |
| Verkar vara jättedålig kvalitet på både spakar och lampor, för här i Stockholm är det jättemånga BMW (och andra) som svänger utan att blinka... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.