|
|
|
|---|---|
|
Nån som haft problem med att larmet löser ut P G A kupévärmaren?? Vet att min far haft det på sin saab. Funderar om jag lider av det problemet också, på jobbet har larmet löst ut 3 dar i rad, dock aldrig hemma. Men hemma går kupévärmaren konstant och på jobbet slås den på och av med jämna mellanrum, funderar om det kan påverka Kupésensorn? Nån som känner igen problemet? Eller har nåt annat förslag på vad de kan va? Läste nånstans att huvkontakten kan få larmet att lösa ut, men eftersom den bara gör så på jobbet känns de skumt.. Är BMW-orginal larm, bilen är en 523 M -99. | |
|
Länk All cops are bastards |
|
|
På mina E46 gick larmet igång när kupevärmaren gick på. Min E90 tycks inte störas av den däremot... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stämmer, fick en påringning häromdan som frågade hur man stängde av kupesensorn på en E39 bara för att larmet gick så fort kupévärmaren satte igång. Gissar att det beror mera på olikheter på kupevärmarens utförande, fläkthastighet, ljudnivå, ev vibrationer tex annars skulle i princip alla larma vid användade av kupevärmare. Kupesensorn är känslig, kan även lösa ut för rörelser direkt utanför bilen, en tunn lätt barnbadmadrass blåste ur en container på Mallis, och hamnade på sidorutan på en 523a, som började larma. Noterade på min 96ia att slog någon igen en bildörr på parkeringsfickan bredvid, så slutade lysdioden i backspeglen blinka och lös fast i typ 10 minuter innan den började blinka igen. Gissar på att larmet taggade upp i ett högre säkerhetsläge eller nått sånt. Har inte fått nått fakta svar på detta. ///MVH Hasso Länk |
|
Ingen har egentligen talat om lösningen på problemet, vilket är superenkelt för alla som vet det. Tryck in låsknappen två ggr vid låsning så deaktiveras kupesensor och nivåsensor. (Bra att veta när man ska åka färja). Samma problem uppstår ju också på sommaren när man lämnat ett fönster lite öppet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Visst är det så med den smidiga variant av lösning, men dock kanske inte den bästa ?? Är nog bättre att kolla några olika kupevärmare ev. Är väl bra för de flesta att ha bilen fullt larmad. ///MVH Hasso Länk |
|
Absolut. Synd som sagt att inte ha fullt larm. I min E90 har jag originalvärmare från bmw, om det hjälper och varför i så fall vet jag inte. |
|
| Sedär, de var som jag trodde. Tack för snabba svar och tipsen! Får bli att köra larm utan kupésensor och nivåsensorn på jobbet då. Är inget utsatt ställe och jobbar bara dagtid så de är nog lugnt ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.