AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
390

Z3 M roadster

Har en Z3 M roadster som sommarbil. Till min fråga är den att jag drog ut den och testade att göra en II på asfalten först på 1:an sen i med 2:an och släppte sen lite för att få fäste. Vad problemet var sen var att den började slira väldigt på kopplingen......låg på 5:an senare och tryckte pedalen i botten men bara varvtalet ökade men ej farten...Kallsvettig som satan. Bilen har gått 2800mil och är nyservad..Vad kan vara fel?? för många hästar (321) i omlopp??

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
om kopplingen börjarde slira när du gjorde 11:an så har väl lamellerna/tryckplatta tagit skada....

bara att byta....dock slirar kopplingen som värst när grejorna e varma, så om du låter bilen svalna och testa igen.....
När den fick vila lite så funka allt igen. så antagligen så vart det för många hästar på språng...hehe

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Danne523: Om du äger och kör en Z3 M, varför lägger du då inte in den under "Äger följande BMW:" i din profil?

roadZter
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
det finns nog en del här som har ganska mycket fetare åk än vad som står i profilen... ;o)
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
328 Johan: Ja, och tvärt om oxå misstänker jag.... ;)
th
141
thorphedo
525 - 91b
Just det...

HUN power.
Är ni nöjda?!
Finns ingen anledning att ljuga om sitt bil innehav.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Danne523: Jag känner mig grymt nöjd nu! Du skulle inte kunna tänka dig att byta användarnamn också tror du? Jag skulle föreslå "DanneZ3M"... ;)

roadZter
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Börjar vi ana nån form av avundsjuka här eller?

Johan
Johan M3: Ja det verkar inte bättre.
Jag undrar förresten om inte detta var ett speciellt forum för M-Modeller och andra speciella modeller inom BMW.

Min fråga är ju då vad DanneZeta gör här om han inte har nåt vettigt att komma med istället för att hacka på folk??!!

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Danne523 och Johan M3: Tråkigt att ni läser mina inlägg med en negativ aspekt. Min avsikt har aldrig varit att "hacka på folk" eller att visa någon som helst avundsjuka - varför skulle jag det? I mitt inlägg ovan så avslutade jag med en smiley ;) vilket jag hoppas alla förstår betyder "glimten i ögat". Förslaget att Danne523 skulle byta användarnamn var på grund av att jag tyckte han skulle framhäva sin Z3'a istället för 523'an då jag själv är "Z3-frälst" och var naturligtvis ett skämt. Hoppas verkligen inte att du, Danne523, menar allvar när du antyder att alla som inte äger en bil enligt forumets rubrik inte bör läsa/skriva inlägg - det tror jag inte var tanken när BMWPower skapade de olika forumen. Don't worry be happy! (livet blir lite roligare då)

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.