|
|
|
|---|---|
|
Har precis bytt mina belägg, men de nya bakbeläggen hade ingen kabel. Inte så förvånad när jag märkte att han forsätter varna, störande som fan dock. Går detta fuska bort på nåt vis? All cops are bastards | |
|
Hej, Man köper slitagevarnaren löst. Man kan ta loss den från de gamla bellägen om den inte har blivit nersliten(varnat) Den är ganska billig. 49kr på t.ex biltema. Lars |
|
|
De gamla hann varna, var stål mot stål i alla fyra beläggen bak. Så då måste jag taisär skiten igen...suck. Kontakten ser jag, men vart ska den andra änden i? Länk All cops are bastards |
|
|
det finns en liten urfasning i metallen där knäpper man fast den. Jag tror inte du behöver ta loss beläggen jag kunde på min e34 trycka ditt dem med beläggen på plats. Lars |
|
|
ok, det låter ju bra, får åka förbi biltema och köpa en såndär och kika lite på det... Får köpa en ny domkraft också då min havererade totalt sist jag använde den...en jag känner råkade backa över den med sin SUV och nu läcker den som ett såll För övrigt skönt med lite bättre bromsar nu ;) All cops are bastards |
|
| Sitter det en varnare per belägg? | |
|
Hejsan! Det är inga problem att montera med bilen på marken om man är lite smidig, dock underlättar det ju om man demonterar hjulet! Det sitter en varnare på vänster fram samt höger bak! MVH JIKen |
|
|
Hmm...jag hade kabalar på båda sidorna bak iaf All cops are bastards |
|
|
det går att lura varnaren, jag minns inte om kretsen ska slutas eller brytas för att larma. om du har kvar den gamla slitna varnaren är det bara att testa, sätt i kontakten och klipp sladdarna till mojängen som setat i beläggen, har för mig det var så jag gjorde, å ifall det var tvärtom är det bara att skala och koppla ihop sladdarna.. my shit always works sometimes! bi-em-dabbeljoo |
|
|
Mm..antar att det går att göra så med, men smidig som man är så slängde jag de gamla grejjerna innan jag tänkte till :S Åker och köper nya varnare och försöker få i dom, går inte det har jag ju iaf nya kablar att lura bilen med ;) All cops are bastards |
|
| tjena, vad har ni för felmeddelande när bromsarna är slitna? är det typ bremsli elektronik? eller liknande? | |
|
Bremsbeläge Det meddelandet du nämner betyder att det är fel på bromskretsens elektronik eller nåt sånt. Kan kolla i instruktionsboken imorgon om du inte har nån egen (på svenska) För övrigt ska jag försöka montera slitagevarnare imorgon på förmiddagen och besikta bilen på eftermiddagen. Har fått för mig att SBP inte gillar felmeddelanden i displayer :S ************************* Våga vägra felhjulsdrift |
|
| Man ska koppla ihop kablarna om man vill lura varnarn. | |
|
Gick på under fem minuter att montera slitagevarnaren som kostade enorma 49 kronor..skönt att slippa DOING'et ************************* Våga vägra felhjulsdrift |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.