AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
604

Avgassystemet passar inte 525i M50

Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jag beställde ett komplett avgassystem för en dryg vecka sen, från katen och hela vägen bak från Amotek.se och idag när mekanikern skulle montera det så visa det sig att det inte passa i anslutningen till katen, finns det olika system till 525i M50 ? är det någom som har en bild på hur anslutningen ser ut på mellandämparen, alltså den delen som ska sammankopplas med katen ? skiljer det på M20 och M50 systemen kanske någon som kan visa skillnaden mellan m20 och m50 mellandämpare ?

Hoppas jag gjort mig förstådd.

tacksam för snabba svar.

Mvh
Nordstedt

BMW!! behöver jag säga mer ?
52
240
525ix
525ix -92
3.0 Csi -75
Om du kollar på www.realoem.com eller ETK finner du att det skiljer några millimeter.
M50 har 5mm större diameter på båda rören jämfört med M20.
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
ok men är själva fästanordningen samma ?

Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Tätningsbussningarna är olika stora i infästningen till katten, tar man fel bussning i fel rör så vrids systemet så att det inte passar. Kolla så att det inte är det de rör sig om. Eller det kanske är hela flänsen som är fel?
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Nu vet jag vad som var galet, en tidigare ägare har kapat av flänsarna på katten för att montera ett system med avgasklämmor istället, så nu får samma procedur göras med det nya, men men det löste sig till slut.

Tack för alla svar.

Mvh
Nordstedt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.