|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw galningar. Har alltid haft ett litet frågetecken när de gäller min bmw e34 520 12 ventilare. Min bensinmätare är lite konstig. Tanken ska ju ligga på ca 85 liter. Körde bensinstopp en gång och fick bara i 67 liter och då va det väldigt fullt????????? De ska gå i nästan 20 till. Och jag brukar aldig nästan aldig få i mer än 62-66 liter beroende när jag tankar. Sen är mätarn lite lustig med. Den velar lite under hela vägen. Åker ibland fram och tillbaka lite, inte mkt men ändå ibland så man undrar vad som händer? Speciellt när mätaren går in på slutet, från 20l till lampan är det bara ett litet mellanrum och då tänds lampan från och till hela tiden och det är ganska jobbigt för man vet ju aldrig när den går in på reserven. Vad kan detta lilla mysterium bero på?? Vad jag har haft i tankarna är att tanken är utbytt under åren till en mindre pga något som jag inte vet? Och mätarn är lite defekt. Mvh Daniel. | |
|
Det är ett mycket vanligt fenomen på E34 att tankmätaren går ner till noll när det finns ca 15-20 liter kvar. Jag har haft tre E34:or och samtliga har haft detta fel. Tanken på E34 är på 80 liter förutom somliga M5:or som har 90 liters tank. Din bil har förmodligen fått tanken utbytt till en mindre, är det en plasttank? |
|
| Jag ska kolla upp detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.