|
|
|
|---|---|
| är spekulant på en importerad 523-97.mätaren står på 13000mil.ser ut att vara justa papper.Är det något särskilt jag ska kolla? | |
| Bilen finns på en bilfirma i Örebro | |
|
Garanterar de mätarstälningen? Det kan kollas på en BMW-verkstad. Mvh |
|
|
Var jätte försiktig när det gäller bilar i Örebro...Mycket bilskojare där om det gäller import. Så lägg ett vakande öga på mätarställningen. OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
|
Vad skall du betala för den??? OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
| serviceboken var sen 97.Besiktningspapper från Tyskland fanns.Lika så den svenska regbesiktningen.Kan det vara bluff ändå? | |
| TTI bil i Örebro.Han begär 125oookr.ecc.multiratt och telefon | |
|
Det är inte omöjligt. Kolla att serviceboken inte är tillverkad efter leveransdatumet på bilen (borde vara iskrivet för hand) då är den en bluff. Mätarställningen kan enkelt kollas hos en BMW-handlare om de kopplar in sin dator i bilelektroniken. Det borde inte kosta många kronor att få det gjort. Be att få ta bilen till en BMW-verkstad innan köpet för koll. Det är inte ovanligt att denna typ av bilar rullar upp mot 10000mil/år i tyskland på fina vägar som gör att bilarna ser fina ut trots miltalet. Risk för mätarfusk finns därför defenitivt men det behöver inte vara det. Mvh |
|
| Tack för tipset Johan.Behöver man boka tid för en koll hos BMW´?Ska åka upp till Örebro till fredag. | |
|
Du bör nog ringa och prata med dem om en tid med tanke på hur fullt det är på vissa verkstäder idag. Lycka till! |
|
|
Länk Ferm jag antar att det är den här vagnen. Ta en titt på ett par 523:or till i närheten för att bilda dig en uppfattning. Se även importguiden till vänster för lite mer tips. Det enda jag tänker på när jag ser annonsen att firman använder sig av en hotmailadress. Dvs de har ingen egen domän. Det behöver inte betyda något men fråga gärna varför. Hoppas du hittar dig en trevlig bil. Mvh Asken |
|
|
Har han kopia på Fahrzeugbrief? Om inte, be bilprovningsstationen där bilen besiktigades först faxa en kopia (vilken station det är får du reda på från bilregistret). När du har det slår du upp fd ägarnas telefonnummer i www.nummerupplysningen.com och ringer och snackar med dem. Bättre infokälla finns inte. Mvh, Predrag |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bil o elservice tar 400 spänn för att kolla historiken ligger på pappersbruksallén.Det är det absolut värt. (BMW tar 700) Det är ju små pengar i det stora hela. Det finns en del ruffel o bågar i Örebro ingen nämd. Kräv att du får kolla mätarställningen annars köp en annan bil.En välskött BMW ser man inte om den gått 18000 el.28000. MVH Hasso |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bäst att jag tilläger det finns ngr. väldigt seriösa importörer i Örebro också. MVH Hasso |
Ett varningens tecken det går att radera allt minne i data boxen på en BMW tar ca 1 timme. går in via ljusmodul och och ljusomkopplare. Det finns handelsresande i sånt, En audi A6 fixar dom det med ngr knapptryckningar i bilen,En chrysler tar dom bort instrumenbrädan på försvinner 2 timmar Återkommer med en helt annan mätarställning. Uppgifterna kommer från en firma som hållit på i många år och importerat från Tyskland. Det går inte att spåra dessa ändringar, som vanligt ligger ett visst kleenterium före. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.