|
|
|
|---|---|
|
Jag har kommit till en punkt som jag inte kommer förbi. Sitter i min E39 och ska montera aluringar i mätartavlorna. Har fått ut själva instrumenthuset och tagit lös sladdarna. Stora problemet är de konstiga plastmuttrarna (5st) som på något outgrundligt sätt skall vridas och tryckas in i huset. Men muttrarna kan inte tryckas in eftersom "spärrsnäppena" håller fast huset, och spärrsnäppena kan inte tas snäppas lös eftersom muttrarna håller fast huset.... Har försökt och försökt, att få fram och ta lös instrumenthuset tar ca 7 minuter med mina dåliga verktyg, men sen kan jag sitta 1h utan att få isär huset.... Please help me!! | |
|
Snälla, kom igen, någon här måste väl veta hur jag ska göra? PLEASE :)) |
|
| Länk | |
|
Äntligen fixa, men vilket pill det var!! Slutade med att jag klippte sönder ett gammalt visa-kort i ca 1cm breda remsor. Sedan pressade jag in dessa i snäpp-fästena så att de inte "högg" längre, så när jag lyckats få runt plastskruvarna skulle det bara vara att pressa isär bakstycket från fronten. För att kunna skruva runt de knepiga plast skruvarna sågade jag ett kors i ena änden av en grillpensel...den råkade bara ha rätt dimensioner. Med denna var det ypperligt smidigt att skruva runt de fem skruvarna. Sedan satte jag sågen på min Leatherman i ett hål på bakstycket, detta för att kunna pressa isär delarna allt eftersom jag skruvade runt skruvarna. Nu var det bara att börja skruva och pressa isär. När jag väl kom på att använda "plastkorten" gick det rätt fort (även om det inte var direkt enkelt). Sista skruven fick frugan dra runt, medans jag pressade isär... Done!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.