|
|
|
|---|---|
|
Är det detta interface man ska köpa för att kunna koppla till en laptop och sen finns mjukvara att ladda hem eller? BMW Interface for Carsoft 6.5 på den här sidan Länk Vad kan man göra då, läsa av och ta bort gamla felkoder? Vad mer? | |
|
Sök på Carsoft och du hittar bla. en tråd med över 1000 poster. Garanterar att du hittar ditt svar där. Kör själv med "one-stops" inferface och det fungerar bra. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej inte på den länk du hänvisade till , men rätt säljare. Länk BMW interface för carsoft 6,5 a 99 dollar är vad du ska ha. ///MVH Hasso Länk |
| Håller på att läsa igenom den maratontråden men har inte hunnit igenom hela. Såg att min länk blev lite tokig men det var den för 99$ som jag menade, tack så mycket Hasso....har beställt den nu så nu är det väntans tider. Blir roligt att testa alla funktioner, men att kunna läsa felkoder och radera dom är det huvudsakliga jag kommer att använda det till. Hur var det, gick det släcka airbag-lampan också? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se till att få tag i rätt mjukvara också. Du kan läsa alla system och nolla dom mm mm mm. lev. tog 52 timmar sist från Kina. ///MVH Hasso Länk |
|
Funkar den 6.5 att använda till en 97:a E39? Var får man tag på lämplig mjukvara då? DC eller nåt eller? |
|
|
Också nyfiken på var mjukvaran finns tillgänglig. Dvs en som är kompatibel med E60 -04/7 Kan man även justera motor ECU parametrar med Carsoft också? |
|
|
Nu får ni allt vara lite kreativa...) Det går alldeles utmärkt att läsa på dersa hemsida Länk Dock vill man inte veta prislappen, och det är inte den senaste s/w versionen som man ev. kan hitta här och där på det däringa Internet, en slags bautacommunity.. FP |
|
| Hur är det med sänkning av bilen bak med nivåreglering? Bmw kan ju tydligen koppla upp sig och sköta det med via dator, vad krävs då? Det är inget man kan göra med Carsoft? | |
|
Tyvärr, ingen kodning osv av enheter med Carsoft. Det krävs BMW:s DIS-system eller motsvarande. FP |
|
| Bergarn: Såg att vi beställde ungefär samtidigt. Har du fått din? Dom där 54 timmarna som Hasso nämnde att det tar för DHL att leverera har passerat för länge sen.. | |
|
Köpte just utav "obdtool" på ebay. Tog 5 dagar inkl 2 helgdagar. 94,50 EUR. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Deimos: Har inte fått mitt interface än men fick ett mail av ett annat företag jag beställde från ungefär samtidigt att det var kinesiskt nyårs helg så det kunde ta någon dag extra |
|
| försökte söka mitt paket via dhl:s hemsida nyss men lyckades inte. Borde väl bara vara att söka på Transaction Id nummret? | |
|
Någon dag extra? Dom där tokstollarna firar nyår i 17 dagar! Fick ett automail när jag skulle fråga varför det tar sån tid: Thanks for your email. We will have the 2008 Chinese New Year Holiday from Feb-01-2008 to Feb-17-2008. During the period of the holiday, all the custom declaration of the goods would be temporarily stopped. We have the final working day on Jan-31-2008, our factory will open on Feb-18-2008.All emails will be replied on 18th Feb. when we are back to work. Best regards. John. Med andra ord får vi nog vänta minst 1 vecka till innan interfacet dyker upp... Men seriöst.. 17 dagar? Står hela landet still då eller ? :P |
|
| Bergarn: Tror faktiskt inte ens att våra ordrar är behandlad fysiskt ännu... Därav har vi inte fått något "kolli-id" | |
| Okej, det var ingen liten helg det, varför firar vi inte nyår så länge i Sverige? Skulle vara skönt att va ledig en halv månad varje nyår =) Då är bara att vänta en stund till på det paketet då, förresten läste nått inlägg om att dom inte skickade ordrar under 100$ men interfacet kostar ju bara 99$ och har då inte fått som säger att det går? | |
| Nu är i alla fall min order påväg.. 11:10 svensk tid började interfacet resan=) | |
|
Klart intressant,men var hittar jag mjukvaran? Micke Pursern |
|
|
Är man inte så nogräknad med licens så kan man "troligen" hitta den på div torrentsidor. Men vad vet jag... Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Hur går det Deimos? Fick mitt interface förra veckan och datorn som jag beställde fick jag igår så jag var ut en sväng och provade koppla upp den mot bilen och fick det att funka, därimot så svarar inte vissa moduler men har inte provat köra singeldiagnos på dom än...Lyckades dessutom trots att man läst här på forumet att man ska koppla i laddaren innan man börjar att få slut ström =) Och mätarställningnen stämde då övernes med LCM-modulen.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.