|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| eller denna som ligger lågt i pris jämfort med andra Länk | |
|
Jag tycker att den första som bmw_jerry länkade till ser riktigt bra ut. Välspecad också, enda eventuella nageln i ögat var väl 5 ägare vilket jag finner vara rätt många på lika många år. Länk |
|
| Den första ser riktigt bra ut på pappret - verkar uppfylla din behov, tånni!? Att den andra som jerry länkar till ligger lågt i pris är väl föga överraskande - rent ut sagt äcklig färg... | |
|
Hallå... Om intresse finns så har jag en Z4 3,0i -03, 4740 mil. Sterlinggrå Metallic, med Drömröd läderklädsel. 6-vxl manuell. Bilen har Stora Navi Proffessional, Elcab/Helautomatisk, Hardtopförberedd, 18´ Hjul, Xenon, PDC, M-Aerodynamikfront + Vinge, Vindschott ingår ev, mm mm. Bilen är riktigt fin. Det är en Bmw Premium Selection-bil, importerad ifrån en Auktoriserad Bmw-handlare i Tyskland. 1 års Europlusgaranti + allt annat en P-S-bil måste uppfylla. Bilen är vald med omsorg. Hade ev tänkt behålla den själv, men har samtidigt lite andra planer... Maila mig på: mr_dobermann@telia.com - om intresse finns. Mvh Kimmen I. |
|
|
Tånni; Den som ligger ute på autobörsen ser riktigt fin ut men den på porsche i helsinborg har gått hälften så mycket och är svensksåld - på pappret ett betydligt bättre pris än den på autopower! Länk |
|
| Länk | |
|
tvesolva -> Nu börjar vi snacka lite intressanta bilar... Kollar en del i Tyskland med. Är inte så mkt billigare men finns grymt mkt fler att välja bland. |
|
| Ja, tånni - jag förstår dig helt och hållet! Priserna i Deutschland är väl inte särskilt lägre men utbudet betydligt bättre... | |
|
Har mailat lite med en bilsäljare ang denna kärra: Länk Saknar dock xenon, men skaplig utrustning annars. Lönt att importera en sån överhuvudtaget? |
|
|
Enligt min åsikt är förtjänsten (eller besparingen) för liten för att det ska vara värt att ta hem ett exemplar likt det ovan. Jag är tveksam, och ställer mig än mer frågande till hur en sån bil kommer att klara sig på den svenska begagnatmarknaden. Tror att få, om ens några, svensksålda bilar saknar det i utrustningsväg som den senaste bilen ovan. Även de exemplar som importeras brukar ha i alla fall det som av merparten av Z4-köparna anses som nödvändigt. Sammanfattningsvis; nej, den där är inget jag skulle rekommendera. |
|
|
hmm ok. Som sagt besparingen är ju inte så stor, kanske 10% (20´) med resa och avgifter betalt. Dock verkar det inte vara någon större skillnad på svenska och tyska ex i pris? |
|
| Vad var det som gjorde att du inte slog till på bilen (svart 3,0) som porschecenter sålde? Den var ju fullutrustad, svensksåld, och lågmilad! | |
|
Jag var asien senaste veckan och missade den helt och hållet. Såg inte ens annonsen. Vill du briefa mig om utr etc på den? Pratade precis med försäljaren av Z4:an i Tyskland och den verkar vara i mkt bra skick. 20´ EUR kunde de släppa den för, dvs man har den hemma för ca 200´. |
|
|
Vill minnas att Porsche Center begärde 249' för den gråa (ej silver) Z4:an, under 5000 mil var det och utrustningsmässigt var den mycket välutrustad med 2003 års mått mätt. Bilen var manuell och hade bland annat Navi Pro, de dyraste tillvalsfälgarna ur standardprogrammet, ljudpaket bättre än orginal (stod dock inget om DSP i annonsen) och ett allmänt sett mycket bra helhetsintryck. Svensksåld var den också som sagt, självklart då med xenon. Jag är inte ett dugg förvånad över att den försvann fort, nästan lite one-of-a-kind med en så pass välhållen och väl utrustad tidig bil. Precis som du själv nämner så skiljer sig inte priset på Z4 särskilt mycket åt mellan Tyskland och Sverige. Nyckeln till import är snarare utbudet, inte minst om man är ute efter t. ex en unik bil från Individual. I din sits hade jag tittat efter årsmodell -03 med en i alla fall godkänd utrustningslista och inte alltför många mil på mätaren. Utbudet är som sagt stort, ha ingen brådska och köp helst inga mer eller mindre helt nakna bilar som i länken ovan. Jag är rädd för att det kan slå tillbaka mot dig i ett senare skede, varvid den besparing som du gör i att köpa en naken kärra kan sluta med röda siffror totalt sett. Detta med vetskapen om att man för ett inte alltför saftigt prispåslag kan finna motsvarande bilar som den i din länk till mobile med en vettigare utrustningslista. Min uppfattning är att det finns en hel del fina exemplar ute, det är som bekant bilar som många ägare vårdat ömt (inte minst i Tyskland, de är välkända för att ta väl hand om sina bilar) och som endast brukats sommartid. |
|
| Väl talat! Man är oftast inte så rationell i sitt tänkande när det är eget bilköp. Man vill liksom ha "nu", "fort", "ge hit"... | |
|
Visst är det så! Inte minst nu när det börjar bli vår så kommer suget likt ett brev på posten, och då är det lätt att bortse från det rationella och panikhandla. Skitkul är det, tills den dag då den första hypen börjar släppa och man finner att exemplaret man handlat inte var just det där som man hoppats på. Tänk om man ändå väntat lite på rätt exemplar, som kanske hade färgen Y, fälgarna Z och utrustningen X. Detta kan senare slå tillbaka i dubbel bemärkelse när det är dags att sälja. Nej tånni, jag råder dig att ta förnuftet till fånga och ta det lite lugnt i jakten efter exemplaret med stort E. Hur mycket pengar hade du tänkt lägga i detta köp? Notera att jag inte är ute efter ett maxpris, utan snarare ett pris som skulle kännas 'rätt'. Jag är helt säker på att om du är aktiv som köpare och håller ett par objekt under lupp ett tag samtidigt som marknaden får mogna här på vårkvisten så kan en bil utan bekymmer stå i ditt garage inom en överskådlig framtid. Been there, done that - och det är SÅ värt tålamodet (alltså besväret i detta sammanhang). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.