|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, är inne på att köpa Z4 3.0:a. Svart, mörkgrå eller vinröd. Manuell och med mkt utrustning såklart. Har ringt på denna som verkar ligga ok i pris: Länk Ligger den rimligt i pris? Tror ni en sådan blir svårsåld senare pga de relativt höga milen? Några andra bra ex som finns till salu? Budget är helst under 230´ mvh Johan | |
|
Tycker bilen du länkar till verkar ligga bra i pris, de flesta 3,0:or verkar ligga där eller snarare lite över i pris... Okej, lite över 230 men ändå... =) Länk! Under 230, men 7000 mil... Länk |
|
| tånni:den du länkar till verkar ligga bra i pris och är kanonsnygg.. gillar verkligen inredningen i den.. den färgen på bilen är nog oxå en av demvanligaste på z4 i sverige vilket itne borde göra den allt för svårsåld | |
|
tvesolva, den du länkar till för under 230´ har mkt snaskig utrustning. Ungefär samma mil som "min" tilltänkta, fast import. Inte för att det stör mig så mkt med import - tänker mest på att det borde vara enklare att sälja en sv-såld. Är det någon utrustning som saknas i den tycker ni? Vad bör man vara särskilt observant att kolla på Z4:or - några akilleshälar? |
|
|
OM den kan bli svår såld? Ja är man orolig över sånt kanske man ska skaffa något annat? För övrigt så kolla alltid cabben så det går att stänga och öppna den utan problem. En del rassel finns även. Det är ju en del plast så det är något man får leva med eller riva ur och bättra. |
|
|
Men som jag sade ovan, verkar den du länkade till oerhört bra! Bra pris, rätt motor och rätt utrustning - saknas bara en närmre intressekoll! En sak som jag undrar bara, finns det inga sportstolar i z4:an? Lika ovanligt som i z3:an eller? |
|
| Har sett en del Z4:or med sportstolar - men de verkar väldigt ovanliga. Så här ser de ut i alla fall: Länk | |
|
Det där är inte sportstolarna dom där stolarna heter faktistk M-stolar Sportstolar heter faktiskt de som sitter original, vrickat jag vet men så är det hehe, så det är en miss man kan göra. |
|
| aha - jag har sett att de flesta skriver sportstolar i annonserna men trott att det varit fel. M-stolarna verkar i vilket fall som helst riktigt feta. | |
|
Bra info! Förstår bara inte varför dessa stolar är så ovanliga i z3 resp z4!? Det är trots allt en sportbil... |
|
| priset kanske? | |
| Jo det är klart att prislappen blir längre men om du vänder dig till vilken serie som helst så hittar du sportstolar i betydligt större utsträckning... | |
| Eller m-stolar som det uppenbarligen heter i z-serien... =) | |
|
M-sportstolarna dök upp i Z4:an 2004 så om man tittar på en 2003 lär de vara mycket ovanliga. Dock är de mycket ovanliga även från 2004. Kanske behåller ägarna sina bilar för att de sitter så bekvämt? M-sportstolarna är i allafall mycket sköna framför allt tack vare att man kan förlänga sittdynan. Om man vill vara säker på att hitta en bil med de stolarna kan man ju alltid snegla på en Z4m...;) Kostar dock lite mera tyvärr... |
|
|
Det blir till 99% köp av den Z4 jag länkade till i början av tråden - ska dit imorgon. Detta är förutsatt att den är i så bra skick som säljaren påstår. Får se om det blir nån sömn inatt, eller om det blir zzzzz4...zzzz4....zzz4.. -snark. Printade utrustningslistan från BMW och det visade sig att det var lite fetare stereo (hifi system professional DSP) än som stod i annonsen. Ja, det ska bli spännande i alla fall! |
|
| Kul! Såg ju riktigt fin ut -lycka till och glöm nu inte att berätta hur det går! =) | |
| blir isåfall en kanonbil :D ser faktist riktigt riktigt bra ut... har du några planer för bilen?? | |
|
nej, inga direkta modifikationsplaner för bilen mer än att ha skoj med den! En liten trip ner på kontinenten framåt våren vore ju mumma! Rapporterar om det blir affär av imorgon. (hoppas hoppas) tvesolva: hur går det med dina m coupe-plener (vill minnas att du hetsat upp dig på en imolaröd)? |
|
|
Sweet! Glöm inte att hänga med på Z-träffarna i sommar ;) |
|
|
Tånni; Jo, en m coupe kommer det att bli med 100 procents säkerhet, vet dock inte om det blir den imolaröda eller inte -säljaren undersöker möjligheterna att skriva om briefet så att effektökningen inte syns på pappret... Sedan är det alltid lite nervöst att importera en tunad bil, jag får se helt enkelt... Åter igen, lycka till imorgon (läs idag)! |
|
| Interiören i "din zäta", tånni, är nog den snyggaste jag sett - riktigt läcker! Ville bara säga det... =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.