AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.128

320d Touring, fel pris ?

Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Har jag helt fel pris utsatt på min 320d M-sport Touring -03.

Eller är det allmänt dåligt sug efter en 320d ?

Länk till annonsen Länk

PB
Med tanke på miltalet tycker jag priset hade varit okej om BBS fälgarna hade följt med bilen för 149. Själv har jag lite svårt för annonser där bilarna har snygga fälgar som lyfter bilen, sen ska man betala extra för dom.

Sen tror jag att trimboxen avskräcker många, hårt att vara ärlig ibland ;) (många som tror bilen är hårt körd)

Mvh Jens

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Petrus: tror du ligger för högt i pris.
Jag sålde min 320dAT -03 tidigare i höstas och fick gå ner i pris för att få den såld.
Den saknade M-sportpaketet men i övrigt bättre utrustad än din med bl a Navi/TV, elstolar, eltaklucka, PDC, Steptronic mm.

17.000 mil, Topasblåmet, 17" sommar + 16" dubb, Ditec, köpt hos BMW-åf i DE och importerat själv.

Gick ut på ca. 135' och det var dålig respons, sänkte sedan till 127' och fortfarande dåligt, fick bud på 100' och 110'. När jag sedan sänkte till 119' så sålde jag den direkt och intresset ökade markant. Jag ville sälja rätt så fort pga platsbrist så med lite tålamod och tur så kunde man nog landat kring 125-130' men inte mer...

Även om M-sportpaketet är attraktivt så känns 149' för mycket utan BBS-fälgarna.

___
//Ulf
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Okej.
Den var kanske lite högt satt i pris och jag vet med mej att man i princip aldrig får ut något extra för snygga hjul, man har ju kostat på en del bmw:s med snygga hjul i sina dar.

Men jag provar med detta pris istället, finns givetvis en liten prutmån till en köpare som inte håller på och krånglar. Länk

PB
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag är inte så uppdaterad på E46 men jag tycker priset låter högt. Jag önskar dig dock all lycka och har inga förhoppningar om att du får lite betalt.
petrus:
Vad hände med bränsleförbrukningen när du bytte programvara?
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Den går nog något snålare, nu har jag haft lite dålig koll. på vad den drog innan.

PB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.