|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 328 99' min fråga e den att när man startar bilen så efter några minuter så börjar ett skorrande ljud under motorn eller liknande. Har tidigare fått svaret ett detta är luftpumpen som låter eftersom ljudet försvinner när bilen är varm. Kan det vara luftpumpen och vad har den då för funktion? Men varför låter iså fall den så konstigt, man tror ju att det är något fel på den. | |
|
Luftpump? Vad jag vet så finns det väl inga E46 med luftfjädring och luftpump.? Det är inte ac/kompressorn du menar? Den kan låta en del om den börjar bli sliten.. Mvh Jens |
|
|
Luftpumpen det talas om är nog den som blåser in luft i avgassystemet, för att hjälpa avgasreningen. På min bil brummar den kanske under en minut efter kallstart. Det låter lite som ett något förhöjt insugsljud, absolut inte skorrande. Om ditt ljud börjar efter några minuter så är det nog något annat. Har för mig att jag läst om oljepumpar som väsnas vid kall motor på 328? Om du tycker att det kommer från under motorn? |
|
| inte heller ett skorrnade ljud utan mer ett malande ljud. den konstiga e att de kommer inte alltid utan 8 ggr av 10. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.