|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Jag är(har varit ett tag) på jakt efter en 330ci och nu verkar det hända lite bland annonserna. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med vad jag ska tänka på vid köp och inte minst är det någon som kan rekommendera ett försäkringsbolag? Har aldrig ägt en BMW tidigare så man känner sig lite "oskuld"! Detta måste vara ett bra köp har jag förstått med tanke på motor och inte minst så är det ju en förbenat snygg bil. MVH/J. | |
|
Tänk gärna på att det är en underbar motor du tittar på ;) Annars kan jag inte hjälpa dig så mycket mer än att du borde kika lite på Begagnat guiden här och kanske ringa insplanet ang försäkringen |
|
|
Köp en manuell. Roligare, bränslesnålare och lättare att sälja. (I mitt tycke iaf) Välj Vesta eller länsforsakringar, möjligen if. 330 ci ganska mycket pengar för en gammal bil, kanske 323 bättre köp? |
|
|
Vesta utklassade alla andra försäkringsbolag då jag kikade runt när jag köpte min 330i i höstas. Vesta ~6700/år. Dyrast var Folks(k)am på otroliga > 26000/år! Otroligt nöjd med min 330i kan jag säga. Enda nedslag jag har är att gasen inte reagerar så snabbt som jag önskar. Kan vara lite lurigt när man har ställ på vinterväg tex. Viss fördöjning när jag gasar. |
|
|
Hej! Sök runt på forumet så kommer du hitta många trådar som behandlar saker att tänka på när det gäller E46-modellen. Kortfattat så är det viktigt att kolla rost och länkarmar som är två svaga punkter. För mig så var If billigast, men då hade jag inte hört talas om Vesta som många här verkar få bra priser från. Så tipset är nog att ringa runt, det är så individuellt vad man får för priser från olika bolag. /Wiberg |
|
|
Om du vill hitta den billigaste försäkring du kan få finns inga genvägar, fråga om offert på ALLA bolag. Vill du sortera bort några för att du har dåliga erfarenheter eller pga andra negativa åsikter så är det bara sortera bort. Angående 330ci och synpunkter så bör du söka igenom forumet, lägg ner några timmar och du kommer få en ganska bra bild av vad du bör se upp med. Länkarmar är väl förmodligen det vanligaste du kommer stöta på. Något annat väsentligt är det egentligen inte. Ska du köpa en importerad kärra så bör du vara mycket väl insatt i modellen och lägga ner mycket tid på efterforskning av historiken. |
|
|
Håller med i det killarna sagt ovan, och kan bara stämma in i att 330-motorn är ett bra och underbart val. Jag tycker att du ska (om ekonomin tillåter) satsa på är en sen 03:a eller senare, på dessa modeller är barnsjukdommar så som rostangrepp och länkarmsproblem avhjälpta samt att du på köpet för faceliften som är grymt snygg enl. mitt tycke. Vad jag vet så finns det inte några direkta typproblem på E46 Ci facelift. Och som sagts tidigare, väljer du att köpa en importbil så kolla upp historiken lite extra noga. Måste utrustning som jag ser det på en 330Ci är följande... * Sportstolar * M-paket * M-chassi * Klima (naturligtvis) Så här ser min 330Ci ACS ut... Länk Mvh Jimmy Länk |
|
|
Jag kollade med if och där skulle jag få betala 5400 helförsäkring stockholm för en 330 touring. Det var det bästa jag hittade Då har jag hem där och en bil till. Häls Niclas |
|
|
Kolla som på alla E46: Rost baklucka och motorhuv. framvagn som kan glappa. Att rutorna går upp och ner när du öppnar dörren.(coupe och cab) Annars önskar jag dig lycka till med en underbar bil! //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Kolla att centrallåset funkar som det ska, ännu ett typiskt fel på coupe. Dörrarna går alltid att låsa, men när man ska låsa upp med fjärrnyckeln stannar knappen nere 5 av 10 gånger | |
|
Jimmyboy: är inte M-chassi standard på 330Ci? Ett annat "måste" tycker jag är PDC. Kommer aldrig ha en BMW utan PDC igen :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjs: Vet inte faktiskt, men visst finns det väl 330 utan M-chassi, men det kanske är ägarna som valt bort M-chassit.... av någon märklig anledning :) Länk |
|
| Trevlig bil du tänker handla 330 motorn är en riktig pärla, så lycka till. Som alla påpekar så gäller det att kolla upp lite olika försäkringar för skillnaderna är enorma mellan bolagen. Betalar själv 5160 helåret för helförsäkring hos Sveland. | |
|
Fantastiskt vilka bra människor det är samlat här. Tack tusen för allas tankar, det känns tryggt att snart vara BMW-ägare när man vet att man kan vända sig till Er om det skulle vara något man inte förstår. MVH/J. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.