|
|
|
|---|---|
|
Vi funderar på att köpa denna. Är det något att ha. Det är lite skumt att första service på BMW är utförd 05 och 9tusen mil. Men mycket utrustning och svensksåld. Vad tror ni om innredningen lite speciel orkar man med den eller kommer man tröttna fort? Inga orginal fälgar till. De som är på sommardäck är inte orginal heller. Sommar däck lite halvdåliga. Vad tror ni? Länk Hälsningar Niclas och Ella | |
|
När började BMW med fri service? Var det redan 02 eller kom det senare? Känns i alla fall konstigt att den inte är servad på BMW men det beror ju lite på var den är servad istället. Finns ju några verkstäder som anses vara betydligt bättre än BMW och vissa väljer att köra dit även med helt nya bilar. Lite småfel i annonsen...Ratten är ingen M-ratt utan den vanliga sportratten. M-sportratten är har en tjockare rattkrans samt att den har en heltäckande plastkåpa där denna ratt har dubbeleker i trä. Stolarna har inget "M" utan är rätt och slätt sportstolar. Tycker inte färgen på inredningen är fel och jag tror den upplevs trevligare i verkligheten än på bild. Har dock inte haft denna färg själv så hur man trivs med det i längden låter jag vara osagt. Priset är väl ungefär där det ska vara om allt är som det ska med bilen i övrigt. Beror lite på vilka 19" som följer med samt hur dåliga däcken är, hur långt till service etc. Alltid trist att börja sitt bilägande med att behöva lägga ut 15' för nya däck och service... ___ //Ulf |
|
|
Var precis den bilen som "Tånni" länkade till i din förra tråd, men du kanske missade den... Ang. s.däcken så är de, enligt uppgift, nya..? Tycker bilen ser väldigt bra ut men varför är den över 20 tkr billigare än den näst billigaste 330;n på Blocket... Behöver ju verkligen inte betyda ngt men varför inte satsa på en fin 330 med m-paket istället!? Interiören är, enligt mitt tycke, ruskigt ful - på snudd till äcklig... Men allt är som vanligt högst subjektivt... =) Viel glück! |
|
|
Står i annonsen att den alltid är servad på BMW-verkstad. Tycker inredningen är helt OK, finns både fulare och finare! Priset verkar bra, inga drömmare som begär 170-180000:- för en 5-6 år gammal bil. Mvh Fabbe |
|
|
Hej igen. Har pratat med han och enligt serviceboken är den servad på bmw tre gånger innan 9500 mil. Det var på BMW i segeltorp de bara såg till 2005 och 9500mil. Men i hans bok så är den servad på BMW och han har alla kvitton kvar så jag får väl lita på det. Blir kanske att åka och kolla på den om det är något att ha. Vi är lite kluvna till inredningen bara inte säkra på att vi kommer gilla den. Jag har tagit ut utrustningslistan på bmw och det stämmer det är sport ratt och sportstolar. Där står också att det är (S226A) "sport suspension settings" och på svenska annpassning till sportchassi. Är det det man kallar M-chassi? Det var 1400mil till nästa service. 19" var några sexekrade fälgar med två bra däck och två mindre bra. Frågan är om det är ett vettigt köp. (Tror att många har för höga priser på sina bilar, går nog att pruta på en del.) MVH Niclas |
|
|
Jag tycker den inredningen är GRYM och skulle gladeligen betala extra för den jämfört med alla urtrista silvermetallic med svart skinn. Så du behöver inte vara orolig för att inredningen skulle skrämma bort spekulanter ;-) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Håller med, inredningen var trevlig=) Första bilden är kraftigt överexponerad i och med blixten. SÅ mycket sticker inte interiörlisterna ut i verkligheten. | |
|
BMW har haft fri service sedan början av 90-talet, dvs i samband med att BMW själva tog över Sverigeargenturen efter Förenade Bil. Först gällde 2 år, sedan blev det 3 år i samband med att intervallerna förlängdes. Konstigt att ingen av de fria servicarna stämplats i boken, ffa när det gäller en bil som borde ha kostat en bra bit över 400kkr när den var ny. Vad är det för en nybilskund som glömmer serviceboken 3 gånger i följd kan man undra?? För min del drar denna lilla detalj ned intrycket rejält på en såpass ny bil. Jag skulle dubbelcheckat denna bil med BMW innan köp så servicen verkligen stämmer. Som redan påpekats så är det en hel del felaktigheter i annonsen, någon M-sport ratt är det inte utan den vanliga ratten som ingick i komfortpaketet. En annan är "individual vita blinkers", eftersom detta var standard på alla sv-sålda E46 när faceliften kom 2002. Det var bara individualtillval på andra marknader som t ex den tyska. Skinnet tycker jag är snyggt, undvik bara att sätta dig i stolarna med ett par sprillans nya jeans är tipset :-) Dock ger träpanlerna mig obehagliga vibbar från Volvos lyxigare 850/V70 T5 serie, men smaken är som baken. Kul att en nybilskund i Sverige vågar vara annorlunda :-) |
|
|
Om man kräks på panelerna så är det inga svårigheter att byta dessa för en relativt rimlig kostnad. Om bilen är schysst i övrigt så tycker inte jag att träpanelerna ska skrämma er från ett ev. köp! Mvh/ Niclas |
|
| Naturligtvis hade jag inte listerna låtit styra om jag hade varit intresserad av denna bil -men karln frågade de facto vad vi tyckte!? =) Jag hade bytt ut dem medan Lövet och c:o hade behållt dem - och det är ju detta som gör världen så underbar! "Trabbi-tiden" är förhoppningsvis ett minne blott! =) | |
|
Och skulle du köpa bilen och byta ut listerna så har du definitivt en spekulant på just dem... Sechs macht Spass! Min Limo: Länk |
|
|
Är det stor skillnad mellan sportchassi och vanlig? Vilket är att föredra? Känns eller är ix slöare än den bakhjulsdrivna? Har inte helt avfärdat den ix:en ännu. Tack för all hjälp. Ni är super här. Häls Niclas |
|
| Jag tycker det är stor skillnad på sportchassiet som finns till M-sportbilarna och det vanliga standardchassiet. Skillnaden blir rätt tydlig på vårt knaggliga vägnät. M-sportchassiet känns stummare och stötigare men bilen känns mer tight att köra. Men detta är en smaksak, väldigt många icke-BMW ägare upplever standardchassiet som väldigt stötigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.