AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.398

Har jag röststyrning i min E39?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
På ratten finns en knapp med en ikon på ett huvud som det kommer ljud i från munnen på.
Dock händer ingenting när jag trycker på knappen.

Har jag röststyrning? Men varför händer det inget när jag trycker på knappen?

__
/Chrille
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Händer det inget,kommer det ingen ton så har du inte röststyrning...

Kolla i serviceboken om du har utrkod 620 som är spracheingabesystem..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För tidiga E39 så fanns det olika multiknappset och då hade man knappen enbart om man hade röststyrning. I samband med att de nya rattarna kom med faceliften så är det samma knappar på alla och då har även bilar utan röststyrning denna knapp.

Har röststyrnning i min 530 men det var länge sedan jag använde det. Har för mig att man ska hålla inne knappen några sekunder och då hör man en röst som på tyska eller engelska ber en ange ett kommando.

___
//Ulf
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack för svar. Jag har inte röststyrning.

__
/Chrille
to
319
tobmag
525iT -03
Om du har orginal bluetooth hands free i bilen så bör du ha röststyrning, behöver bara aktiviras :-)

//Tobmag
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ang.detta med röststyrning jag fick när jag skaffade ett tvillingkort helt plötsligt telefonboken på skärmen ..men om jag via röststyrning begär telefonbok så blir svaret telefonbok tom någon som kan förklara detta ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

gto80: en vild gissning är att dina nummer ligger på kortet medan språkstyrningen letar i telefonens telefonbok. På vanliga mobiltelefoner kan man ju ladda nummer från kortet till telefonen och tvärt om.

___
//Ulf
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jo men jag kan efter att ja böt till tvillingkort kunnat programera in i telefonluren, med kontantkortet jag hade innan så gick det bara att programera in 2 nummer sedan ´stod det bara att boken är full...med nya kortet så kan jag lägga in över 100 namn ..när man sen tar bilen lite senare så har nummer jag lagt in hamnat i telbok på skärmen...men språkstyrningen säger ju att boken är tom..men eftersom de finns på skärmen så borde väl det vara där språkstyrningningen skall hämta..
to
319
tobmag
525iT -03
Röststyrningens "telefon bok" är helt separerad från din telefon, mao röststyrnings modulen kan inte hämta dina kontakter där utan du får vackert "prata" in allt i röststyrnings modulen.....

//Tobmag
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jösses...*suck* är det då man säger att man vill telefonera för då kan man ju tala in siffror ? (om Helga är på bra humör)
to
319
tobmag
525iT -03
Du kan ladda ner instruktions boken för "voice control" på www.x5world.com
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ok tack !!
lob
Häromdagen blev jag sur på Helga, vi hade kommunikationsproblem. Smått irriterad över detta sa jag följande till Helga "Fuck you!!" Tydligen gillar hon mig för upp på skärmen kom en lista med närliggande hotell. Jag avböjde dock inviten.

Länk
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det var dumt gjort av dig...ibland tror jag det skulle funka bättre om Helga fick sig en omgång...*S*
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Bilen pratar bara tyska med mig, kan den engelska?
Och isåfall hur gör man så att den pratar och förstår engelska?

___
BMW 530IAM Touring -01
Länk

BMW CS 06798
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Blomman: På E39 behöver man byta hela röststyrningsmodulen för att byta språk. Kommer inte ihåg exakt vad en ny modul kostar men tror det var ca. 4000kr. På nyare modeller så kan man programmera om språket.

___
//Ulf
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Oki på så vis, kanske billigare att jag lär mig tyska då =)

Tack för det snabba svart Programmer!

___
BMW 530IAM Touring -01
Länk

BMW CS 06798
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.