|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en 518i E28 -87 och vill bygga om till skivor bak och undrar om det finns bakaxel med skivbroms som passar på denna bil eller om man får bygga om på den som sitter på original? mvh junne | |
|
ingen som vet? går nämligen i samma tankar... |
|
| ta från en 528/535 eller senare 520 som också har skivor bak! om du skall behålla diffklumpen borde den kanske vara samma som 520 med tanke på utväxling och storlek på drivaxlar. kanske går det att bara byta länkarmarna och axlarna, den stora 6an har en extraled mellan balk o länkarm, går kanske lika bra utan den?! kolla på e28 sidan med, tror det finns en del som gjort detta innan! | |
| Visserligen är det snyggare med skivor om man har fälgar som bromsarna syns igenom men annars är det mest elände med skivor bak i vårt klimat. Dom rostar oftast sönder på ett par tre år om man inte kör så att man måste bromsa hårt stup i ett. Titta på ett antal bruksbilar som är några år gamla och se hur många som inte har rostiga skivor bak. Trummor är överlägset bäst bak för dom flesta. | |
| jag skulle behöva byta till skivor bak för att rymma mina däck och fälgar, för med trummor så tappar man typ 1cm och nu tar det i mina skärmar när det är ojämnheter på vägen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.