|
|
|
|---|---|
|
Tjena! köpte nya fram lysen idag (homemade) modell med xenon, har xenon frånbörjan på bilen men fick med 2 xenon "boxar" man ska koppla in tillsammans med de nya lysena med custom utag, nu till frågan: kan jag lämna kvar de gammla boxarna med sladdar o allt hängande eller kommer daton skrika felmedelanden, det går ju 2 sladdar från boxen ena till själva xenon lampan, men vart går den andra? tar den ström från bilen eller? om nån kan beskriva lite så vore allt lite enklare... | |
|
Du måste ta bort allt det gamla först. Det blir i princip bara 12V matning in till drivenheten och en kort kabel mellan denna och själva xenonlampan. Man lämnar inte kvar onödiga boxar och kablar mm i bilen, och i synnerhet inte inkopplade. FP |
|
|
Vad har du för bil? Folke kanske kan svara bättre, men när kom den här ljusövervakningen Canbus? För har bilen det och ditt xenon kitt inte har stöd för det så kommer checken att larma att lampan brunnit. //Mvh Simon |
|
|
CAN-bus är ju ingen ljusövervakning i sig, det är en generell databuss (Controller Area Network) för all sorts signallering mellan olika enheter. BMW har endast nyttjat CAN-bus lite hittills för vissa säkerhetskritiska system och kör mera på sin K-buss, I-buss, M-buss osv. Övervakningen sker via effektkretsarna i ljusmodulen och lär finnas anpassad för xenon eftersom detta fanns tidigare. FP |
|
| Inget vidare insatt. Men det är ballasten tydligen som ska vara anpassad, saxat på xenonkungen.se "Ballasten har digital övervakning vilken förhindrar lampvarning" | |
|
Nja, blir inte riktigt klok på denna leverantören. En salig blandning av relativt vettig information och rena faktafel och skrönor, det blir liksom inte riktigt seriöst. Mycket av texten är knepigt översatt/saxat från t.ex en engelsk leverantör av samma utrustning. Eller om det är tvärtom, njae knappast. Fast CAN-buss ut till själva drivdonet tvivlar jag starkt på, där finns iaf ingen anslutning för databussen. Skulle signalen överlagras på kraftmatningen då? Tekniskt möjligt men inte så troligt. FP |
|
|
Tjena! vet nu hur jag ska koppla, ut med gammla xenon boxarna och in med nya, 12v ström och koppla angel eyesen till position ljusen, killen jag köpte lysena av har en tidig -98 och jag har en sen (17.10.98), kommer jag få felmedelanden på checken? och bilen är en e39 523ai touring. |
|
|
Utan att veta exakt vad för slags driveneheter kan man inte garantera nåt. Men till 99% säkerhet kommer det att funka, inga felmeddelande. FP |
|
| Eftersom det funkade för han, så tycker man ju att det ska funka för mej?! eller | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.