|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jeg har fått problem med venster kørljus (xenon). Jeg har allerede skiftat til ny lampa och nytt styrdon, men får fortfarande inte ljus.. Det bliver bara et lite blink, sen e d mørkt.. Har provat styrdon och lampan på høgre side, och då fungerar det.. Det e ingen jordfel på kablerna som kommer inn til venstre styrdon, och når ljuset e slått "på" målar jag 11,8V (samma som på høgre side hvor ljuset fungerar). Har lest litt om LCM'en, men e usikker på om det e den. Vad tror ni? Tacksam for svar, bilen skal besiktigas innan mars -08 >< John | |
|
Det låter som spänningen dippar ner just när lampan skall tändas. Den drar då mycket ström, 15-20A kortvarigt. Att du mäter 11,8V när den inte lyser säger alltså inte allt. Antingen ligger felet inne i LCM (trasig MOSFET-effektkrets) eller i kablaget fram till lampan. Får du inget felmeddelande i checkkontrollen? Ett tillfälligt "fusk" kan ju vara att mata lampan via ett relä som styrs från den högra lampan. Huvudmatning via säkring till reläet får tas från kraftplus t.ex inne i e-boxen under höger kupéfilter. FP |
|
|
Tack for svar! :) Jeg skal forsøke å gjøre dette, evt. kan jeg koble styreboksen direkte til batteri? (med sikring imellom). Da skal den få batteriets spenning gjennom hele tend-prosessen, uten spenningsfall..(?) John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.