|
|
|
|---|---|
|
Tycker det är en av få bilar som jag verkligen skulle kunna tänka mig att äga utöver BMW.. Hyffsat snygg för att vara så modern ;) Ratten var dock ingen hit i design...snarare ful.. Jaja>>>>Länk Mvh Janne. | |
|
Brittish gentlemans racer till lågpris. Trevlig vagn:) Borde gå att få ned priset en del, service är inga problem Bromma Bil&Motor får tag på reservdelar från England via Rover Norge och BBM är duktiga på Rover. Däremot hörde jag något om att vissa V8:or var det något i AC eller kylningen var felmonterat och fick fixas efteråt. Verkstan borde veta mer om det. Tack för skön länk! Asken |
|
|
Jag har gjort ca 300 mil fastän med stora sexan och med navi osv. Man får clubkänsla i coupen, lite långsmal förarplats men trevlig. Baksätet trångt men det är ju ingen taxi:) Jag gissar att de styvat upp chassie motsvarande effekten för den var lite gungig då jag körde. Direkt styrning och bra bromsar. Detaljkvaliten kändes det att BMW varit framme jmf med de andra dåtida, Rover 25&45. Inget dåligt köp men visst, det finns många frågetecken kring andrahandsvärde osv. En udda fågel man kan njuta av. Mvh Asken |
|
|
Ok... :) Tyckte bara att bilen skulle passa för en sökare av det udda som jag ;) V8,ovanlig...lite skönt avslappnat körande med en kurrande v8 i fronten+bakhjulsdrift...kan ju inte bara vara "fel" :) Lät dock lite oroväckande om chassiesättningen skulle vara fööör slapp,men o andra sidan är det som sagt en glidarvagn... Men visst,priset på exemplaren som är ute nu är absolut lite dryga om man jämför med låt säga BMW 540 eller varför inte M5:or av hyffsat ny modell osv..men dessa har naturligtvis körts både hårdare(misstänker jag ;)) och rullat betydligt längre också.. Men MG ZT 260 verkar ju vara en absolut "spännande" bil att äga iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Vi hade för några år sedan 2 stycken Rover 75 i familjen, en 1,8T och en 2,5 V6. Jag kan utan tvekan säga att det var den i särklass bästa framhjulsdrivna bil jag kört av modell större, inte mycket krångel heller - och V8 med RWD kan ju inte vara sämre :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| Den går inte att jämföra med sina framhjulsdrivna syskon. Det sitter Ford Mustangs V8 i den, och den är en riktigt bra maskin. Jag vet ej hur övrigt är men jag verkligen gillar den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.