|
|
|
|---|---|
|
tjenare! har ett problem med min 325. den vägrar starta. Start motorn låter som det ska, och soppa, ström finns. När jag drar på tändningen så låter det som det ska förutom att det inte drar igång. har kollat gnistan från 2 tändstift som verkade fungera som dom ska. Däremot så var det en hel del olja i tändstiftsrummet. nån som har några förslag. | |
|
En hel del olja har jag förstått kan betyda att ventilkåpspackningen har brustit eller är påväg.. Sök om olja+tändstift så får du mer kött på benen. |
|
|
hmm ska ta en titt på den, men det verkar som att det är spridarna eller soppa pumpen som gått. kollade bränsle slangen och startade och det verkade inte trycka fram något. Sen ska man väl även höra när pumpen går igång på tändningen, vilket det inte görs. testade att starta med startgas och då drog den igång utan problem. Nått tips på hur man felsöker det vore kanon, låter som det är dyra saker så man lär väl inte vilja byta dom i oöda |
|
| Kontrollera först reläet till bränslepumpen. Om du söker på forumet så finns det beskrivet någonstans hur du hittar rätt relä och även hur du med bortplockat relä kan bygla stiften till förbrukarkretsen och se om pumpen går då. Vidare går det att mata pumpen direkt med 12V för att utesluta fel i kablaget o.s.v. Inte helt ovanligt att pumpen har gett upp heller om den varit med sedan bilen var ny. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.