|
|
|
|---|---|
| Ljudet kommer från vänster bakhjul. Det är inte regelbundet utan hörs mest när man "drar på". Ibland kommer det även vid inbromsningar. Ljudet hörs väl inne i kupén och även när man står på utsidan. Kan det vara drivaxelknutarna? | |
|
När jag hörde ett mullrande ljud från vänster bak så var det hjullagret. /FB |
|
| kolla damaskerna på drivaxlarna. är någon av damaskerna trasig är det troligt att knuten blivit dålig, det går fort att slita ut en knut om skit trängt in. Alternativt hjullager eller bakvagns bussningar. | |
|
När jag hade 530;n så var det handbromsbacken som hade gått sönder! Det lät illa ibland, oftast inte. Det är enkelt att kolla också:) |
|
Transocean |
Tippar också på handbromsen som källa. Min låter också med jämna mellanrum, drar man i spaken så blir det stilla för en stund. Handbromsen på BMW är helt värdelös. Ingen kraft och dum konstruktion. |
|
Lite utanför ämnet nu men på audin jag hade så låg handbromsvajern mot medbringaren bak och det lät alldeles som ett relä som slog framifrån. Vajern liksom studsade mot bultarna på medbringaren, men det är utanför ämnet. Tänkte bara nämna det ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.