|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sedan snart ett år tillbaka en Dension Icelink i min E39. Dock har jag aldrig varit riktigt nöjd med ljudet i den och har nu börjat fundera på om den är defekt? Problemet är det att vid hög volym blir diskanten skrapig/sprakig. Det låter som ljudfilen skulle vara för hårt komprimerad, eller diskanterna trasiga. Dock är inte ljudfilerna hårt komprimerade. 192kbps som lägst. 320kbps hör inte till ovanligheterna bland dem. Lyssnar jag på cd eller radio upplever jag inte samma fenomen, ej heller om jag bränner ljudfiler från ipoden till cd och lyssnar på dem. Ipoden är en 30gb ipod video som endast använts i bilen. Ej sliten. Har EQ inställningarna avstängda i ipod Har ställt ner nivåsignalen i icelinkmenyn utan resultat Kan det vara icelinken det är fel på, eller är det helt enkelt inte bättre ljud i dem? Mvh Carl. | |
|
Hej, De fel jag upptäckt på icelinken i samband med vissa modeller av DSP stereon är ett surr i bakgrunden, men inga distar i diskanterna. Hyffsat ljud ändå. Intravee2 däremot är betydligt bättre ljud i utan att säga att Icelink är dåligt. /Andy |
|
|
Jag fick sänka nivån i iPoden efter ett tag. Sen försvann mina liknande bekymmer. Det största bekymret, i mitt fall, är de kassa högtalarna i bilen. Spelar man "högt" skrapar det och låter illa oavsett ljudkälla. Annars tycker jag att ljudet i ice>Linken väl matchar ljudet i stereon. Men det säger kanske inte så mycket. "BMW six appeal" |
|
|
Visst ja, det finns en output level väljare i icelinken, kolla vad den är inställd på. Default brukar den vara inställd på mellanläget (vilket funkar bra) men kolla för säkerhetsskull. /Andy |
|
| Beolink: Jag har redan mixtrat med nivåsignalen(output) Har den på 1v nu. Men skall prova att sänka den ytterligare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.