|
|
|
|---|---|
|
Hej igår fick jag min bil en 335 coupe och jag är jätte nöjd,men jag har en fråga? Jag känner vibration i växelspaken hela tiden spelar ingen roll om man kör eller står stilla på tomgång.Så jag undrar ska det vara så eller försvinner det efter inkörningen(den är manuell med 90km på mätaren)Tack. | |
|
obrad Jag vet inte hur mycket din vibrerar men det är inget som jag har tänkt på. Inget som stör i varje fall. ///Danne |
|
|
Vibrerar och vibrerar det känns mer om man tar lätt på den, så känner man motorns vibrationer,det är högintessivt som tattoonål ungefär. |
|
|
Är du van med framhjulsdrivna bilar? Jag tycker alltid spaken vibrerar lire på BMW, och det är ju naturligt eftersom den är så direkt kopplad till växellådan via det korta länkaget. På andra bilar är det en längre överföring som filtrerar bort små vibrationer. |
|
|
Ja för det mesta har jag haft fyrhjulsdrivna bilar,du har kanske rätt. |
|
Buspelle |
Min vibrerar, vilket det brukar göra är min erfarenhet. |
|
Ok tack nu känns det bättre. |
|
|
BMW 335 växelspak vibrerar mer än i någon annan BMW. Jag har testat ett flertal. De övriga 3-serie bilar vibrerar inte så mycket som i en 335:an. Har också klagat på detta men det är visst så det är. Inget fel. Bara lära sig älska det. Mvh Kristian |
|
|
Blir det inte bättre efter inkörningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.