AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
29.443

Priser på lack...?

Sida 1 av 3
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Tänkte, vid intresse, lägga upp lite priser för lackering! Kan ju kanske vara roligt å ha lite hum innan man går till lackeraren:)

Kanske lägga upp dom "vanligaste" BMW modellerna med priser baserat på MRF´s prislista!
Dom flesta billackeringar använder den!
Skriv gärna vilka modeller ni skulle vara intresserade av, så fixar jag det!

MVH
Penzel

Projekt "Red Rocket" börjar ta form!
Titta i bilbloggen!!!
För skojs skull så får du gärna kolla upp vad en E90 skulle kosta :)

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
e28
e30
e32
e34 sedan/touring
e36 sedan/touring
e38
e39 sedan/touring
e46 sedan/touring

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Finns INGEN som betalar de priserna ändå så ja ser inte vitsen...Ja fick ett kostnadsförslag på ca 35" när jag skulle lacka om min bil för ca 5 år sen...Många lackverkstäder gillar inte "hellack" då det tar lång tid osv. Tydligen ska man syssla med "lätta småjobb" om man skall tjäna bra...Som parantes kan jag nämna att jag fick ett pris på ca 7" för att lacka om huv+framskärmar på en bil jag hade, men jag betalade bara 4" (detta var på en "känd" lackeringsverkstad i Hägersten)
Tillägg: Vore intressantare om du "avslöjade" vad "man brukar får ge" för en hellack...Min gissning är att de priserna ligger ca 40% under "listpris". Sen är det ju en jäkla skillnad på var i landet man lackerar oxå. I Kristianstads trakten finns en av Sveriges duktigare lackerare o om jag inte missminner mig tar han runt 25" för hellack inkl "mellanslip" (som det ser ut nu kommer han få "äran" att lacka om en av mina bilar i vår...).
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Vet MÅNGA som betalar de priserna:)

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Visst...! Man räknar ju inte alltid efter lista så e det ju! 25" tycker jag låter som ett rimligt pris! Tycker du ska köra på det!
Priserna ÄR väldigt höga i vissa fall, det håller jag med om!!!!

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
"Dawwe" Vad va det för bil som du lackade om fronten på?

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
"nagge" Hellack utvändig E90 =24139:- inkl moms!

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
Penzel: E36 Coupe...då ingick lite rikt oxå (2 småååå bulor) samt in/utvändig lack av huven (huv låset hade ej gått i helt varvid huven flög upp under färd, så jag fick snällt köpa ny huv av BMW. Som tur va klara sig allt utom framskärmarna som fick tryck märken efter huvens hörn när den fläktes bak mot vindrutan). Finns bilder på bilen i mitt galeri.
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Dawwe: Vet dock ej om du fick kvitto, men kollade listpris på två skärmar + ny huv! 5461:- inkl moms! Betalade du 4000:- utan kvitto och garantier tycker jag att det va dyrt! Annars så va det ett rimligt å bra pris anser jag!

För att förhindra ev. otrevligheter skulle jag kanske passa på att säga att jag inte startade den här tråden för att behöva sitta å försvara mig! Anklagelser och diverse om hur "lata" och totalt "pengakåta" vi billackerare är har jag diskuterat i en annan tråd!
Det e dyrt att lackera visst! Bra!

Så ni som är intresserad av priser kan skriva i denna tråd, om inte, ge fan!

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Vore intressant att veta vad en E39 Touring -97 skulle gå lös på?
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
bmwlundqvist: Hellack utvändig E39 Touring -97 =25991:- inkl moms!

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
Penzel:

Utvändig och invändig dvs hel lack på en E34
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Tack, intressant att veta.
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
starre: Färgbyte?

Titta i bilbloggen!!!
Penzel:

Nix bara omlack på en redan lackad bil men som behöver en ny lack:)
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Penzel: Kommer det något svar på min lista?

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
J.Dredd: Jo då det komma! Har lite körigt på jobbet just nu då jag vart utan anställd! Men det komma..! Är du intresserad av bara hellacker eller vill du ha priser på "lösa" delar?

MVH
Penzel

Titta i bilbloggen!!!
fr
176
frejo
535iA -98
Intresserad av pris på:

Huv
Bakre stötfångare
Dörr
Skärm fram

Allt till E39 och det är även avplockat alt. nya grejer. Det är ju toppen om man kan få ett rikitpris på detta. Skiljer det sig förresten i pris om man lackar om gamla grejer eller lackar ny ekonomiplåt?
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Hej Penzel.

Jag skulle väldigt gärna villja veta vad det kostar att lackera en M3-front och en frontplåt (den som innehåller "njurarna") till en E36 i cosmossvart metallic. Bägge bitarna är helt nya, omonterade och redan grundmålade från fabrik.

Sen vore jag mycket tacksam om du kunde sätta det priset i relation till vad det skulle kosta att lacka dessa två bitar samtidigt som tröskellådorna på bilen lackeras. Dessa kräver ju en massa slipning så jag antar att det blir mycket dyrare då.

Mycket tacksam för svar!

Alj
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.