|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lägger min röst på E34. Själv har jag haft ett par gamla 518 -90 som vinterbilar. Funkat bra men skulle nog, som tidigare påpekat, satsa på en 95-96a med m43 motorn så du slipper den taskigtkonstruerade M40. Gillar min 518 trots att den e slö som få, går billigt kostar inte så mycket i försäkrning eller inköp. Så en 518 touring från 95-> vore nog det jag skulle köpa i din sits. Har själv mycket kul på vintervägar med min nuvarande 518, går både brett och balanserat. :) |
|
| Ja, den e34:an jag länkade till - har den m43 motorn? Vanos? Lutar i nuläget åt e34;an... Frågan är vilken motor och årsmodell, det viktigaste är att den är billig i drift och inte är i alldeles för taskigt skick... | |
|
Den 518i touringen du länkade till har M43(om det inte är gjord i gränslandet mellan de olika motortyperna,men normalt sett så har alla -95:or M43)...Nej,Vanos har inte M43 motorn i då bl.a. 518. Verkar ju vara i ett tillräckligt bra skick(på bild iaf ;)) Mvh Janne. |
|
|
Jo...läser man lite i annonsen så ser jag ju att alla specar han skriver tydligt gör att motorn är en M43 :) Mvh Janne. |
|
| Det enda en e34 är är väl just rymligare. En e30 är alltid piggare, snålare och betydligt roligare än en e34 med samma motor. | |
| rymligare, tystare och bekvämare. fina egenskaper för de vinterdagar när man INTE har snö att leka runt i (dvs ca 99% av vinterdagarna numera) | |
| Vill bara att bilen ska hålla, sedan spelar antalet hk mindre roll... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.