|
|
|
|---|---|
|
Hallojs! Jag har en 325 -01 som jag har fått en hel del skadelgörelse på. Jag hade en skada för ca 1 månad sen där jag fick en gatsten genom rutan och där stenen sedan tog i ratten. Det blev en lagning av dörrpanelen och en ny ruta och ratt. För ca 1 vecka sen var var det dags igen Några/någon som tycke det var roligt att dra sin nyckel på huven och längs hela sidan på min bil för att sedan sparka av mina backspeglar. Detta är nu också anmält till försäkringsbolaget där de nu vill ha in ett köpeavtal tillsammans med ett kontoutdrag som styrker inköp av bilen!? Vad skall de med det till? Varför inte vid första skadan isf? | |
|
Var bor du karl?? Möllan eller?? Kontoutdrag säger du, det är väl inte så att nån anann äger din bil för att hålla ner premien?? eller vad skulle ett konto utdrag visa för nåt av deras intresse??. Fått nån vettig förklaring av VARFÖR dom vill ha in detta ifrån dig ochhur detta påverkar/behövs för deras skadereglering?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Det är nya rutiner för många har gjort bedrägerier och fått skabbiga bilar reparerade flera gånger på kort tid på försäkringsbolagets bekostnad, tjuveriets baksida av det öppna samhället som är uppbyggt på förtroende och solidaritet under 40 år som slår mot de oskyldiga, dvs oss ärliga kunder. Skadekostnaderna har ökat något katastrofalt de senaste åren och jag tycker det är helt rätt att de så mycket som möjligt försöker kontrollera så inte ersättning betalas ut av fel anledning. Det betyder inte att har gjort något fel men att andra har gjort det och då drabbar det alla:( Om du bara ger dem en kopia på det de vill ha och samtidigt frågar varför detta så tror jag du kommer få ungefär samma svar. Mvh Asken |
|
|
Håller med Asken, det är på tiden att bolagen inte kastar ut pengar till höger och vänster till folk som vill få sina bilar fixade för en billig peng. Finns nog en anledning till att framför allt BMW är så dyra att försäkra. Hoppas att det löser sig med din bil, är väl bara att skicka in köpeavtalet och ett kontoutdrag från banken till försäkringsbolaget. Mvh Fabbe |
|
|
Även om det är drygt med allt extra besvär i sådana situationer så tycker även jag att det är helt rätt! M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.