AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
959

Hjälp angående spikningar mm.

ma
14
mahoney
318is-94
tjena var och provkörde min 318is efter turbokonverteringen och runt 4000rpm och
ca 0.2-0.3lad så börja den typ sluta svara på gasen. typ som den börjar dö. Efter som jag har hört att det kan uppstå spikningar vid laddtryck så vågade jag inte hålla kvar gasen el gasa på mer. Undrar nu hur märker man om bilen spikar??
Kan det vara att den får för lite bränsle?? Har org spridare å lmm och en btr.

Man har ju hört att man ska slänga på 535 spridare å lmm räcker det endast med spridare el måste man ha 535 lmm med. Och passar 535 lmm rakt på allså el kontakten.

Har ju även hör att man kan spänna lmm är de någon som kan förklara lite mer i detaj vad det innebär?. Kan jag justera org lmm så att den får mer bränsle på höga varv?. Jag

Men om jag nu bytter spridare så kommer väll den gå för fett på tomgången el??

MVH

E
1.156
E
320 ci cab -04
Om det spikar eller inte kan man ofta inte höra. Det krävs en knackcensor för det. Och om du hör att det spikar så är det redan försent. Vid spikningar så backar man tändningen.

Jag tycker att du skall kontakta något företag som kan mappa bilen åt dig. Jag tror tillexempel Pure-PF kan hjälpa dig.

Det går aldrig att komma undan mappning vid turbokonverteing om man vill ha en hållbar bil som fungerar perfekt.

Turbokonvertering innebär i teorin, senare tändning och mer bränsle vid ladd. Att använda BTR innebär mer bränsle över hela registret vilket inte är optinmalt.

E
ma
14
mahoney
318is-94
Vet att det är bäst att mappa den men eftersom det är ett snik bygge och jag inte ska ladda mer än 0.5 tycker inte jag att det är värt det.

Det med spikningen har jag nu hört att om bilen spikar så hör man det som ett metalaliskt ljud?

Men måste få reda på lmm om den passar med stickkontaken för tänkte åka köpa en imorgon. El ska ja bara köpa spridare o köra med org lmm??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.