|
|
|
|---|---|
|
Har precis inhandlat min första bmw,en 325ci-01 och har en del funderingar. köpte bilen för en månad sedan av en bilhandlare med 1 års garanti, nyligen märkte jag att passagereardörren inte låser upp sig med fjärren och skall därför ta detta på garantin,sjuk som man e så har man ju nu oxå omedvetet börjat leta andra fel,tex så är kopplingen rätt svårkörd.släpper man upp sakta så kommer den först riktigt men när det är en bit kvar så liksom ``rycker o hugger``den om man inte slirar lite(särskillt vid backning)kan också känna ett ryck och ett klonkande vid växling från ettan till tvåan,vad beror detta på?dyrt? | |
|
Det låter som en vanlig bmwkoppling, ganska direkt och kräver lite tillvänjning om man kört andra bilar med svampkoppling. Välkommen.. |
|
|
Silentblocken skulle det kunna vara, ett typiskt fel på bmv vad jag förstått, det är bussningar i bakvagnen och jag tror inte att du blir utfattig. Jag tror att du kommer att få mycket bättre svar än mitt. |
|
|
tacksam för de svar jag får,mycket möjligt att bmw har lite speciella kopplingar men är helt säkert på att ngt är skumt.skitsvårt att köra mjukt o fint i låga farter utan ryck! |
|
|
Välkommen till forumet! Låset: kolla om dörren låser upp sig om du trycket två gånger i rad på öppna-knappen. Kopplingen: Du är inte ensam om att tycka detta, läs denna tråd om CDV: Länk Jag har själv demonterat min, och det belv klart bättre. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
verkar ju grymt!har du själv skickat efter en modifierad cdv?har varit grymt orolig över detta.....tackar! |
|
|
dörren låser upp sig ibland för att sedan börja kärva igen,behöver väl smörjas upp lite lr nåt antar jag...... |
|
|
du måste to bort cdv, och kör utan den. alex |
|
|
asså,bara ta bort den helt? |
|
|
Snickarn: Tycker fortfarande kopplingen på min bil är svår trots att jag haft den ett tag, men man vänjer sig. tycker speciellt det är svårt med kall motor då den rycker när man skall igång.... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
ingen risk att något annat pajar lr så då? |
|
|
blir sjukt förvånad nu när jag fått veta att detta är normalt.bmw ska ju vara glidarbilen nr1,konstigt att dom krånglat tilll det så..... |
|
| Kan bara hålla med Bjerser, det är en vanesak... Alla de BMW-bilar jag har haft i min ägo, har varit relativt tröga i lådan - jobbigt i början men inte efter ett tag... Innan tyckte jag det var jobbigt med hårda lådor, nu är min åsikt den motsatta... | |
|
helt sant tvesolva,det ska kännas när man växlar.känner sig som lite av en amatör bara när man e på gränsen att få kärringstopp i tid och otid.... |
|
|
ja det är borta på min bil ,och det går jätte bra.vexellådan har blivit bättre,innan det" skråpade" lite nu det går så mjuck att vexla. alex |
|
|
Har precis samma "problem" med min nyköpta 320 e46 -00. Svårkörd på 1:an + backen vid start. Den liksom rycker lite ibland på 1:an och backen + klonkar lite i bakvagnen när man släpper upp kopplingen. Detta är alltså helt normalt på E46 ? Aldrig haft detta fenomen på mina tidgare e36:or. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.