|
|
|
|---|---|
| Jag har problem med min hastighetsmätare, den slutar att fungera efter man har kört ca 100m. Så jag tänkte att det kan var givaren till hastighetsmätaren som håller på att jävlas. Styrs den av en ABS givare eller är det en separat givare till den? Vart sitter den i så fall? Eller kan det vara något annat som spökar, typ databoxen?? En sak som är värd att nämna är att under samma tid som hastighetsmätaren har kråglat så har det kvittrat/gnislatt under bilen när den har blivit varm, ljudet ökar med hastigheten,vet inte om det har med det att göra? Jag är tacksam om det är någon som kan hjälpa mig med dessa frågor. | |
|
Det e vänster Abs givare som styr det.. Låter även som om du har ett hjulager som e på g.. Eller så kan du fått in skit.. Kör till någon med diagnos utr så kan dem läsa vilken givare som e paj... Kostar typ 2-300 kr och givaren kostar typ 849 :- .. LENNE |
|
|
Jag får göra det. Tack för hälpen mvh Danne |
|
|
Vänste bakhjul sitter abs-givaren som även ger hastighetssignal. Använd sökfunktionen så finns massor att läsa: Länk Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.