|
|
|
|---|---|
| min motor är slut... är det mycket problematiskt att byta motor från en 524 td till en 525 td det är e34-88 karossen. det bästa är förstås om jag kan få tag på en lika motor!!!! men vart??? tacksam för all hjälp | |
|
Tja, hur har du tänkt att byta motor? På verkstad eller själv? Om du är kunnig nog att byta själv så är det kanske bäst att köpa en reservdelsbil som du kan använda som donator, både motorn och andra delar som är i behov av byte på din bil. Länk Tex, ok motor som inte gott så mkt. Eller så kollar du på bildelsbasen eller liknande efter krockade/skrotade exemplar... Och själva bytet? ja det beror ju på din egen kunskap och händighet.... vet inte om motorerna passar rakt av tyvärr... Begår föresten 300 inläggsjubileum ;) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
jo jag har tänkt mig att göra jobbet själv. Har tidigare konverterat en v8 i en bil med el-härva box och allt annat jox, va juh helt klart en hel del. därför skulle jag fått reda på vad som överänstämmer mellan de olika motorerna. tex anslutningen av el-härvan i kupen, motorfästen, om matarpumpen i tanken är densamma. anonsen du skicka har jag ringt på. 8500 för motor.. kan nog pruta en del där Har även fått tag i en 524 td-84 motor, men den har väl mekanisk insprutnings pump, fast block och topp är väl lika har jag fått för mig, så då kan man ju bara flytta resten. Får prisuppgift i morgon på motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.